Tisdag 3/5 Spiral och mini-piller

Ett par dagars blogg paus är aldrig fel.

Helgen var bra i sin helhet.

Igår var jag hos barnmorskan och tog ut min spiral. Och jag som klagat på att dett gjort ont och att jag har mensvärk och blöder hela tiden. Inte konstigt. Fick se hur den såg ut när hon tog ut den.
Alla vet nog hur en spiral ska se ut. Alltså som ett T och att den ska sitta inne i livmodern. Men min såg ut som ett T och ett J fast bakåtvänt J. Och satt som en propp och låg och skavde mot livmodertappen. Det är andra gången jag har spiral och den inte gör vad den ska sist låg den ju uppoch ner och försökte komma ut på det hållet.

Jag sa det att jag aldrig mer kommer ha en spiral NEVER! Och mini-piller eller sterilation är mina sista val. Så ska prova på mini-piller nu igen. Och eftersom det är en 3månaders procedur innan kroppen vant sig så ska jag inte ge upp bara för att ja känner att jag blir konstig i humöret, utan det är ganska vanligt. Sist jag provade dom ammade jag och sånt, så därför blev det lite mycket hormoner att klara av samtidigt. Men denna gången ska nog gå bra.

Och så städa jag igår med, så har jag bara trappan, hallen och ett av rummen kvar som inte används till något egentligen. Ska tvätta med, vi har ganska mycket tvätt och bara 2 tvättställningar. Jag önskar att jag hade en torktumlare.

Ska lägga upp lite kort och så sen tänkte jag, och en video, men de gör jag när Roxanna sover sin förmiddagslur.

Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0