Ny skapande. En ny dikt..

Skrevs Fredagen den 12 Augusti

Hur vet jag att min väntan leder till något jag vill ha?
Hur vet jag att min kärlek är nog för dig?
Många gånger tänker jag att jag måste ta steget ut vår sista dans.
Men när steget tas, faller jag tillbaka och känner starkare än förut.
Jag försökte streta emot känslan inom mig,
Men kärleken är större och starkare än jag
klarar av när du inte är hos mig.
Saknaden är olidlig och får mig att lida var gång
som du kommer på tal eller gästar mina tankar.
MInnet av din röst och din beröring får mig
att ligga vaken hela natten.
Vill inte men de gör att en tår rinner ner för.

Men nu när jag väntat länge och nära att ge upp
Kommer du som ett ljussken i mörkret och fångar min hand
Och viskar -Älskling kom med mig.
Och igen var det vi, gör mig hel och lycklig



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0