Söndag 13/3 hundträning

Förlåt så otroligt mycket förlåt för mitt dåliga uppdaterande i helgen!
Men som jag skrev i Fredags att jag inte vill att vi skulle flänga fram och tillbaka till Vallda. Jo det är just det vi har gjort. Var här hela dagen igår, dock hade jag min syster som sällskap igår, men inte idag så jag snodde med mig datorn att ha som kompis. För här finns verkligen inte mycket att göra, och tror ni inte att jag glömde vagnen hemma!?!
Blir så trött på mig själv ibland alltså.

Idag som sagt ska jag inte göra speciellt mycket. Roxanna sitter här breid mig och käker majskrokar! Och bakom mig strömmar musik ur högtalarna inne på Björns kontor. Ja, lite underhållning borde karlarna ha när dom jobbar i köket. Dock inte alltid någon bra musik, men iblans så kommer det en bra låt och både jag och Roxanna diggar!:)


Blev avbruten när jag började skriva detta inlägg, Yngve kom och skulle släppa sina hundar så Nikita skulle få leka med några i sin egen strl. Och efter en stunds lekande, så sa vi att vi skulle ge henne en chans med tikarna med. Så jag promenerade upp till Yngve med Nikita och där möttes vi av Yngve och hans ena tik, först blev Niktia lite ivrig och skulle hälsa, men de fick hon inte och då lugnade hon ner sig och vi gick lite med dom i koppel och först släppte han sin hund och sen kopplade henne igen där efter släppte jag Nikita och när hon hade fått springa lite släppte han sin igen och dom nosa lite på varann och sen sket dom i varann totalt.
OCh vi testa med unghund, vuxenhund och gammelhund, alla tre gjorde vi samma procedur med, och det gick helt smärtfritt och skit bra. Så nu vet vi att det inte är henne som det är fel på och att hon INTE LÄS INTE!!! är tik-aggressiv.

Vilket känns som en lättnad och jag kan slappna av mer hemma när jag släpper ut henne.
Och Yngve erbjöd mig "privatträning" med henne och ga mig lite tips och råd. Mycket uppskattat.
Sen så var han väldigt sträng med att Daniel MÅSTE!! gå efter mina regler med hunden för att de ska funka.
Och det var ett måste för att det är jag som kommer träna henne och jag är mest med henne. Så just därför måste han följa mina regler. Och det betyder inte att jag kan göra hur jag vill, men så kommer de inte heller vara men jag kommer att förbjuda henne från att vara närvarande vid matbord och sånnt som han tillåter henne att vara. Typ sånna saker, plus kommandon! Det var jätte viktigt att va var överrens om och på samma plan om annars skulle han inte göra några mer uttalanden om hunden för då förstör de hela tränings syfte.

Oj långt inlägg, men nu ska jag överrösa mina hund med beröm och mysa med henne..

Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0