Filmer jag vill se på BIO..

Här är lite filmer som jag vill se på bio. Jag är som inte kanske alla vet ett litet Harry Potter fan, inte sådär att jag läser att böcker och sen ser dsperat på dom på bio, har faktistk inte läst en ända Harry Potter-bok, men kommer en Harry Potter-film på TV ser jag den mycket gärna och man får inte störa mig så det är en av de filmer jag gärna vill se på bio.

Harry Potter och dödsrelikerna del 1

Hogwarts är stängt på obestämd tid, och Harry säger till Ron och Hermione att även om skolan öppnar så tänker han inte återvända utan ägna sig åt att försöka besegra Voldemort en gång för alla.

Det är dags att säga adjöken till trollkarlsskolan, lärarna, eleverna och inte minst Harry Potter och hans vänner. Under den sjunde och sista årskursen får Harry slutligen veta vad hans öde har i beredskap, medan den oundvikliga sista striden mot Lord Voldemort närmar sig.



Änglagård är en klassiker för mig, en film jag kan se om och om igen och se nya scener jag missat. That's me.
Så den nya Änglagård är inte ett undantag för mig.

Änglagård - Tredje gången gillt

Nu, 15 år senare, fortsätter berättelsen om Änglagård, och den här gången är det Fannys tonårsdotter Alice som återvänder till den västgötska byn Yxared. Under åren som gått har Fanny och Zac haft delad vårdnad om Alice, hon har drivit hotell på Mallorca och han en klubb i Berlin. Plötsligt dyker det upp något på Facebook som får Alice att hals över huvud ge sig iväg för att försöka få svar på en del frågor angående sin familj och sina rötter. I den lilla byn är allt som vanligt, intrigerna och konflikterna mellan byborna fortsätter. Vi får än en gång möta karaktärerna från de tidigare filmerna, men även några nykomlingar.

Och sist men inte minst så är Narnia en stor favorit den med. Har inte läst böckerna men fastnat för filmerna. Det finns inget som är realistiskt i filmerna, och det kan var roligt att inte se det ibland. Då passar jag på att se dessa filmer. Lika spännande varje gång man ser dom.

Narnia 3

"Kung Caspian och skeppet Gryningen" handlar om när Lucy och Edmund, tillsammans med sin kusin Eustace, återigen är i landet Narnia. Denna gång för att hjälpa kung Caspian att hitta sju riddare. För att hitta dem måste de segla långt, långt ut på havet. Under resans gång råkar de ut för drakar, dvärgar och försvunna krigare innan de når världens ände.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0