Amarula Glass...=)

Ikväll har jag faktiskt tagit mig och gjort Amarula glass. Nu står den i frysen och väntar på att frysa och bli glass och sen provätas, någon som känner sig manad att våga??=)



Här är receptet om ni vill prova på att göra glassen själva:
Amarulaglass
500 ml vispgrädde
1 1 st vaniljstång
1 1 burk sötad kondenserad mjölk (375 ml)
150 150 ml Amarula cream, likör

1.Vispa grädden i en skål tills den tjocknar.
2. Skiva vaniljstången på mitten, på längden, och ta bort insidan. Blanda med grädden.
3. Tillsätt den kondenserade mjölken och vispa ihop.
4. Tillsätt Amarulan och vispa.
5. Frys ned i fyra-fem timmar före servering

((Repceptet är taget från Recept.nu))


Kommentarer
Anna

Vad du är duktig som gör hemgjord glass. Är det svårt? Jag har aldrig testat...

Härligt det låter med Kreta :=) Det är en otroligt vacker ö!!! Vi var där när jag var gravid och vi tyckte att det var mysigt!

Hur är det med er annars då?

Kram

2011-01-28 @ 11:55:55
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0