Måndag 25/4 Ojoj, snabbtänkt..

Okej, gårdagen började med dop i Idala Kyrka för Oskar. Sen blev de ju lite dopfika. Därefter åkte vi till Hylte och firade Leo att han hade fyllt 6 år.

Efter kalaset åkte vi hem till Cicci då Leo ville med hem så vi skulle ha med oss grejjer till honom, och under tiden bestämde vi att Wincent skulle med han med, så skulle Cicci komma idag med Loke(vovven). Så ja, vi hade med oss både ungarna hem igår.

Sen när vi var hos Cicci så hade hon ställt upp 3 koppar på v-rums bordet och precis innan vi hann ställe undan dom var Roxanna där och grabbade tag i ena skeden i koppen, och den var halvfull med kaffe. Så hon fick de över sig, och ja satt och kollade min telefon i samma ögonblick, jag hörde bara koppen välta och ett skrik, hann inte se om de vart något kaffe i koppen, lyfte bara upp Roxanna och sa till cicci starta duschen, och detta gick på 10 sekunder, hela ungen ner i badkaret och på med kallt vatten.
Tack och lov för hennes klänning och leggings hon hade på sig. Det var tyll under till på klänningen så hon fick bara kaffe på klänningen och så rann de ner på benen men inget fick hon på kroppen, hon blev nog mest rädd. Men har nog aldrig agerat så jävla fort någon gång i mitt liv innan. Från att ha suttit i soffan till att fått blött ner hela ungen och fått av henne kläder och blöja tog de 20 sekunder.

Idag ska vi åka och kolla på vagnen. Men Daniel åker inte med den tråkmånsen, kan inte tvinga honom när han inte vill. Men han sa även att han bryr sig inte så mycket. Han blir nöjd om jag är det. Men nu ska jag klä på barnet och smörja in henne med solkräm och sen gå ut i det fina vädret. 

Have a nice day you all!

Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0