Min största dröm!

Det är så mycket man vill, men så lite man får eller gör.

Något som jag alltid drömt om ända sen jag var liten, var att få vara med och rita mitt hus och vara med när dom bygger de. Och just den tanken den är så stark och får mig även att tänka på när man var mindre och ritade skisser till hus och hur man ville att det skulle se ut. Och det har vart min största dröm ända sen jag var liten att få bygga eftet hus.

En annan dröm man har är att få gifta sig. Det är också en dröm jag haft sen jag var liten flicka. Att ha ett inte allt för stort bröllop i kyrkan. Få vara den där "bridezilla" alla pratar om. Få ha lite mer makt än alla andra. Bara att få stå där framme med den som man älskar mest i hela världen är något som man inte gör varje dag.

Alla dessa funderingar kring allt vad önskningar är och vad man önskar. Men allt för få önskningar slår in. 

Ialla fall tillbaka till mina största dröm; Bygga eget hus!
Nu när man blivit äldre och hunnit bo hemmifrån i 2 år och bott på 2 olika ställen och vet hur man vill ha det. Så har även tankarna om hur man önskar att de skulle bli om man någon gång byggde ett hus. 
Jag vill ha ett någorlunda stort kök som har en köksö med en spishäll, och skåp. Och som ett ut U  bakom köksön med skåp både uppe och nere, och diskho. Och diskmaskin.

Sen vill jag ha ett stort luftigt vardagsrum som man inte bara kan ha tv, soffa, hylla i utan även ett fint matbord.
Och en stoooor tvätt stuga med tvättmaskin och torktummlare, samt utrymme där man hänger upp tvätten.
Och två toaletter, varav ett större badrum med duschkabin och ett bubbelkar. Och n mindre toalett som "gästtoa". Jag skulle kunna skriva ett jätte långt inlägg om just det hus jag vill bygga. Men ni orkar säkert inte läsa allt så det kan jag spara till ett inlägg senare och mer detaljerat inlägg=).

Vad är din störtsa dröm???


Kommentarer
Anna

Min största dröm är nog att bo utomlands tror jag...

Och att min familj ska hålla ihop för alltid :)



Du har fått en blogg-award av mig. Gå in på min blogg och läs mer.

Ha en fin dag.

Kramen

2010-11-03 @ 08:31:17
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0