Fårsläpp och vällingburk

Ja nu sitter jag här igen, mät och belåten. Och för en gångsskull så gjorde jag och Daniel maten tillsammans och det funkade utan att vi fightades om vem som skulle göra vad. :) Vi är rätt duktiga på det..
Men nu har vi fått mat i magen, och han ligger i sängen och kikar på lyxfällen och jag sitter vid TV ute i storarummet och kollar på min kära Per Moberg - Vad blir det för mat?.  

Gick ut till till Daniel som inte kom in förut när han kommit hem utan satte sig och rensade ogräs i rabatten, så gick ut en liten stund till han, så tänkte göra han sällskap fast va så elak att jag inte hjälpte till. Hade inte kommit upp om jag satt mig på knä där.. Så skulle Andreas släppa ut fåren i hagen för sommaren, så då stod jag och titta på det. Kände mig inte till så stor hjälp när jag inte kan röra mig i dom super snabba rörelseerna man måste ibland. Men det var ju inget nytt för mig att se när man släpper djuren på grönbete inför sommaren. När jag bodde hemma hos mamma så bodde vi ju hos hennes kille, och han hade ju kossor, så där va vi med när dom skulle ut på grönbete och när dom skulle byta hage. Det var en match kan jag lova. Vissa gånger fick man vra skit snabb för att hindra en ko eller kalv att springa fel håll, envisa djur det där.

Har ialla fall diskat kastruller och så efter matlagningen, och eftersom det inte är eldat så finns det inget varmvatten så har lagt tallrikarna i blöt så det värsta lossnar och lättare att diska tallrikarna sen. Ska bara se klart på "Vad blir det för mat?"

Ska se om jag eventuellt kan köra imorgon, för jag ska hämta min vällingburk från nestle. Fick postavin igår, blev faktiskt chockad. För på hemsidan står de ju att det ska ta ca 5-6 veckor innan ja får min burk. Men beställde denna i Söndags tror jag det var. Och fick en postavi efter bara 4 dagar. Det är bra gjort av nestle. :)
Och den är ju gratis, dock kostar frakten 65kr, men det kan jag betala för en bra och praktiskt vällingburk, skulle försöka beställa sempers först, men ångrade mig. För på den kan locket lättare gå upp när man är ute och reser eller liknande. Så då var denna från nestle mycket praktiskare. Går att "knäppa" och locket går inte upp av sig själv av misstag.

Kan länka båda 2 burkarna, alla har vi olika tycke och smak.

Semper vällingburk
Nestle vällingburk

Visst semperburken kostar 10 kr mindre, men jag betalar gärna 10 kr mer på en burk som locket inte kan gå upp så lätt själv. Har faktiskt erfarenhet av båda 2 så jag gör inga uttalande utan grund. Min kusin och styvbror hade en sån från sepmer och locket lossnade i väskan för min kusin när hon skulle sova hos mig en helg. Och en kompis har burken från nestle och den har inte locket gått upp på tack vare knäppet på den.

Nu ska jag diska och skicka ut Daniel med hunden. :P

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0