Söndag 2/5 Ja, måste man, så måste man

Låg och drog mig i sängen idag, kände att jag var värd det. Och Daniel han jobbar, men han har nog fattat att jag verkligen har ont. För igår när han kom hem så, pratade vi lite om hur vi skulle göra. Så sa han att dom dagar som han kör lastbil så kan Nikita åka med honom. Vi vet ju båda 2 hur mycket hon älskar det. Visst hon får inte riktigt den motion hon borde få, men detta handlar bara om några dagar eller 1 vecka eller 2. Ialla fall tills bebisen har kommit och vi kan börja komma ut på riktigt igen. Och de dagar han är hemma så ser han till att hon får komma ut och leka, springa ja allt det där.
Så nu slipper jag känna sån skuld över att jag inte ens kan ta hand om henne.

Men det bästa av allt är när man får veta vilka underbara människor jag har runt om kring mig som är villiga att hjälpa mig med både det ena och det andra. Det är sånt som man uppskattar. 
Imorgon blir de barnmoskan, sista gången tro? Får hoppas det ialla fall. Sen efter det ska vi stor handla. Måste försöka hjälpta till med det ialla fall annars blir de bara lätt lagad mat och ingen frukt hemköpt. Hehe, det kan lätt bli så när en karl fått bo själv förlänge innan ett fruntimmer kommer in i hans liv. Innan var det ju massa små köp som gick på flera hundra. Men nu har jg fått honom att inse att storhandla är det bästa, speciellt på hajen, där kan man få lite mer än HEL kundvagn för under 1500kr. Men åker man till Ica eller hemköp så samma vagn fast för kanske 3-4000kr. Stor skillnad. Så det sparar massa pengar att handla på hajen. 

Ja, va ska man hitta på idag då? Jag måste verkligen försöka byta sängkläder och för allra sista gången plocka upp på Daniels sida så jag kan dammsuga inne i sovrummet och tvätta golvet. För Nikita har inte på sig sitt tikskydd på nätterna vill se hur hon tar hand om det på nätterna och visst, det är 3:e gången hon löper men hon blir bara bättre och bättre. Så golvet är inte det trevligaste där inne (notera efter 1 natt) så det är det ända jag tänker göra idag. Måste ioch försig diska och så med. För att det kommer massa små äckliga bananflugor och snart har vi dom överallt bara för att jag struntat i att ta disken för att jag trodde en annan skulle göra det. Så jag känner att jag MÅSTE!! Men kommer att ta mååånga mååånga pauser.. Hehe

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0