Lördag 1/5 Första maj och jag inser verkligheten

1Maj REDAN!! Hur fort gick inte månaden April igentligen?? Jag hinner inte med. Det är bara ett bevis på att dessa dagarna fram till BF kommer säga poff sen är dom borta. Samma med dagarna fram tills bebis bestämmer sig för att möta världen.
MAJ!!?? Men det är ju min månad. Jag känner mig virrig, sitter och säger att tiden kommer gå fort, men de slår mig inte på riktigt förrän NU att jag ska ha barn denna månaden. Jag ska bli mamma och Daniel ska bli pappa. Nu kommer jag fälla en tår snart. Ynkliga 10 dgar kvar. Men jag kan också få gå över tiden.

Färgade mitt hår igår, det började tappa färgen, och hade en så hemsk utväxt med. Ska dock blondera mig till sommaren. Men här i detta vattnet går det inte att färga håret blont. Man får grönt hår av allt järn, men vill man ha grönt hår så kan man ju försöka färga det blont här;) Hehe
Så det ska jag göra hos mamma när de väl är dax för de. Så hon får hjälpa mig då med, för jag brukar få en fin "fläck" i bakhuvudet som är lite mörkar än allt annat hår. Mycket för att jag inte ser.

Daniel jobbar idag, i vanlig ordning.. Jag sa till honom igår att han är så tråkig och det känns som om att han jobbar för att han inte vill vara hemma och umgås med mig. Då säger han bara att han ska ju vara ledig på Måndag. Men va spelar de för roll?? Han är ju aldrig hemma längre. Känns som om att det är precis så, han vill inte umgås med mig eller vara hemma med mig. Och när jag frågar om vi kan åka någonstans stönar han och klagar och säger att jag kan åka själv. Men han fattar ju inte att ja helst inte vill köra själv. Sen nu när jag har sammandragningar och förvärkar hela tiden ska jag helst inte köra. Han tror att allt är en dans på rosor. Och att det inte gör så ont som det gör.

Nu har jag insett att han kan inte skiljas från sitt jobb. Han är gift med det och inget kan få honom att inte jobba. Men det är jag som blir lidande, och det är inte så det ska vara. Lika bra att ta tjuren vid hornen innan det blir värre.

// Kim


Kommentarer
Emelie, Mamma till David

Jobbigt :/ Händer i helgen då? :)

Kram

2010-05-01 @ 10:43:37
URL: http://davidminprins.blogg.se/
Love Oliwers mamma

Hej you!!



Gud va avunsjuk jag är. Jag gick 20 kg med Oliwer, haha jag vägde 88 kg som mest när jag födde honom sen gick jag ner till 74 kg och nu väger jag ca 62 kg :)

Så vågen är väll halvbra för mig dock!!

Jag är en vågfasist haha

kram Love

2010-05-01 @ 11:57:09
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0