Måndag 10/5 1Dag kvar till BF!!

1 dag kvar till den dagen som jag väntat så länge på. Men inga tecken på att en liten ska ploppa ut. Men jag kommer nog gå över BF och vara allmänt tjatig och jobbig för att jag vill ha ut den lill* och få träffa h*n och se hur h*n ser ut. Allt känns så spännande. Och så overkligt på samma gång.
Jag må vara konstig men det känns som att min vovve förstår att det är nära och varför jag är så trött, för hon har vart såå extremt lugn nu de senaste dagarna, bara ute som hon är lite vild, men det är ju för att dom andra hundarna är ute och hon är lika pilsk som dom 2 är så.

Ska snart duka undan här på bordet och gå och titta lite TV, och sen ska jag hämta tvätten som ligger i maskinen. Nästan varje morgon när man sitter här och äter frukost så ser man att man har sällskap av korna (kvigorna) som går är utan för köksfönstret. Dom är väldigt nyfikna på vad vi gör antagligen. För dom står väldigt ofta där och trängs på den plats där det är minst plats att stå flera (säkert mellan 10 och 15 kvigor) och kika för att det är intressant.

Ser att solen behagar att kika fram idag. Tänk så bra, för jag ska plocka ut bilen på allt skräp och tvätta av sätterna lite hade jag tänkt. Dammsuga får jag göra när jag inte har en stor mage i vägen. Jag kan knappt böja mig ner för att att ta upp de som ligger på golvet i bilen, lite krångligt att dammsuga då med;) Så synd att Nikita löper annars hade hon fått följa med, men risken är nog väldigt stor att Basse och ricky är ute och nej, det ska icke bli några j-vla valpar här. Då strejkar jag, går i pension eller nått. Jag tar inte hand om dom när dom blir större och ska ränna runt här och bita på allt dom kommer över. Nepp.. Så jag känner mig jätte elak för att hon får vara inne när jag går ut. Lite tråkigt att hon inte kan få komma ut med mig och leka och springa runt. Får se det som så att de snart blir bättre, hade gärna gått upp i skogen, men där är de både kor och hästar nu så de går icke. Och jag kommer nog bara 2 meter upp för backen sen vill jag vända igen. :)

Men nu ska jag slita mig en stund för att kolla TV och sen göra lite nytta (kanske inte finns så mycket att göra nu när jag börjat få ordning på mig själv och hemmet men det är nog för mig)

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0