Lite uppdatering:)

Ja nu kommer uppdateringen av dagen. Allt hos barnmorskan gick bara bra, blev tillsagd att ta det lugnt och bara vila vila vila. Och bebis hjärtslag låg på 140-150 slag i minuten. Och sfmåttet hade växt med 1 cm så nu är det på 37. Sen sa hon även att hon märkte att livmodern var värkredo eller nått sånt där. Ialla fall, hon mena att livmodern är redo för att ta emot värkar och göra sitt arbete under förlossningen. Och att hon trodde inte det var så långt kvar nu och hoppades att vi inte skulle komma tillbaka förrän efterkontrollen i slutet av Juli. :)

Ja, sen var det ju storhandla. Det gick i långsam takt kan jag lova. Till och med så långsamt att vi stötte på Magnus, Magdaleenas karl. Han jobbar ju på Hajen så där fick vi några ord bytta. Han skratta bara och sa, inte långt kvar nu. Ser tugnt ut. Sen gick han vidare för att jobba. Så vi fortsatte våran handling.

Sen var det bara hem hem hem. Tror aldrig jag längtat efter att få komma hem så mycket någon gång efter 1-2 timmer på stan. Det var en befrielse att få komma hem. Och med mig hem från affären fick jag min älskade isglass. Har fått nån dille på det. (cravings kanske??)

Och nu i kväll så har farmor och farfar vart här och hälsat på, mycket trevligt. Och nu sitter jag och väntar på maten och mamma. Mamma ska komma hit ett par dagar så hon och Fanny ska komma hit. Marie har ju börjat skolan igen, och hon har ingen dagisplats till Fanny så mamma har henne på dagarna. Så ja, då får hon komma med hit. Ska bli skoj att ha moster tjejja här. Massa go tjej:)

Nej nu ska jag gå och göra något åt min förbannade halsbränna. Hatar den. Tror aldrig jag lidit så av halsbränna någon gång, kan ha vart kanske 1-2 gånger om året jag hade det innan, men nu varje dag, nästan hela dagarna. Det är jobbigt kan jag lova..

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0