Varför ska man inte kunna välja sitt eget barns namn utan att bli påhoppad

En sak som jag stör mig på extremt mycket. Det är att på sajten Familjeliv så har folk så mycket fördomar om allt och ingeting egetnligen. Som ex det här med att välja namn till sina barn. För några månadersen så hittade jag en namn tråd där man kunde dela med sig av sina favoriter eller de namn alternativ som man hade på sitt/sina kommande barn. Jag delade snällt med mig, men blev påhoppad istället för att jag och Daniel gillar namn som är "horiga och knarkarnamn??". Vad ska man säga liksom, vi har valt dessa namn för att vi tycker dom är fina, sen vad ni tycker spelar mig ingen roll. Men man får ju ändå vara beredd på att världen inte tycker som alla andra tycker. Men frågar man i en tråd om vad folk har för namn som dom har valt att eventuellt ge till sitt/sina barn och man delar med sig så ska man inte gå på om att man har valt fel namn. Alla väljer väl som dom själva vill.

En person påstådde att våran dotter skulle bli hora om hon fick det namnet vi valt, och pojken skulle ta efter sångaren som knarkade ijhäl sig.

Vi har bara 3 namn som förslag, de namn som vi har på tavlan är Roxanna, Joline/a och Eddie. (Sen om det blir något av de namnen det vet man inte, det kanske inte är en Roxanna eller en Eddie, det ser man när man väl ser barnet)

Så jag undrar ju väldigt mycket varför våran dotter skulle bli en hora bara för att hon fått något av de 2 flicknamnen eller varför skulle våran son bli en knarkare bara för att han är döpt efter Meduza? Jag fattar inte det.
Jag tycker att alla väljer namn som dom tycker är fina eller betyder något för dom. Varför hoppa på folk bara för att dom valt lite udda namn? Alltså, jag klandrar ingen bara för att dom valt att döpa itt barn till ex, Tindra, Kevin eller Melissa som anses vara WTnamn (white trash). Min kusin heter Tindra och hon är verkligen en lite stjärna som tindrar, mammas kusin har en son som heter kevin och Melissa är ett av mina egna favorit namn.
Så sluta döm och kritisera alla föräldrar för deras val av namn på deras barn och sluta döm barnen efter deras namn!! Alla väljer vi SJÄLVA vilket namn vi vill ha på våran barn!!!



Kommentarer
maria

Jag tycker dom namnen du hade valt var jätte fina ! Fattar inte hur folk kan tänka så. Bara för man har samma namn betyder det att man är/blir likadan.? Isåfall ska jag vara jättegod människa & föda guds barn hehe löjligt ! Kör på dina namn !

2010-03-11 @ 13:04:10
URL: http://mariaplustva.blogg.se/
Emma

Att folk ens kan kläcka ur sig sånt förvånar mig.. Namnen som man väljer har ju en betydelse för oss mammor/pappor, de är en viktig del, och det hela är nästan lite känsligt. Era namnförslag är jättefina! :) Hoppas ni inte formar er efter andras löjliga påhopp.

2010-03-11 @ 13:41:53
URL: http://hylayoghurt.blogspot.com/
isabell

men gud skojar du??

att folk kan skriva något sådant, man får väl döpa sina barn till det man vill.

om ja får en flicka kanske hon ska heta britney.

kram

2010-03-12 @ 19:45:32
URL: http://dontcryforpain.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0