Torsdag 4/3 Lite kortfattat bara..;)

Då har nästan hela denna veckan gått. Och det har inte hänt allt för mycket. Lite smått sne för att jag fortfarande inte kan ta mig någonstans trots körkortet. Det var ju hela ideen på det hela;). Nej men jag vet att Daniel behöver bilen mer än jag.

Igår hade Daniel med sig Babyskyddet hem. Har nog inte sagt det men vi fick köpa det av hans kompisar. Så Tack Jannike och Kalle det är jätte fint, verkligen!



Så nu har vi egentligen det "viktigaste" bland det "stora sakerna".
Men för att vara helt uppriktig så har vi detta:
*Barnvagn
*Babyskydd
*Spjälsäng
*BabyBjörn bärsele
*Badbalja
*Badinsats
*Gåstol
*Babysitter
*Matstol
*Täcke x2
*Madrass till sängen

Så det som återstår är ju:
*Skötbord(om vi skulle ha de)
*Kläder av alla dess slag
*Babygym
*Napp
*Nappflaska
*Sängkläder
*Spjälsängsskydd
*Plastad frotè
*Kudde(användas senare)
*Skötväska
*Allt vad sköta innebär,blöjor, tvättlappar, torra som "blöta" m.m
*Några babyfiltar
Sen kanske man kommer på något som man ska ha när man väl sätter sig in i tänkandet, men just nu är det vad jag VET med hundra procent vad som fattas. Sen är vissa saker mer viktiga än andra och kan köpas senare när man vet att det kommer användas.

Men ska försöka skriva en lista tills den 20:e då farmor har dragit med mig till Ullared..
Nu kan jag inte gå en ända dag utan att jag MÅSTE ha på mig mitt stödbälte. Foglossningen blir inte bättre den blir bara värre. Och ni lyckliga som inte har detta ska vara mycket glada eller ni som också lidit av detta men som haft turen att det gav med sig med graviditetens gång. Som en kompis till mig hennes foglossning försvann. Vet inte hur långt innan förlossningen, men hon hade tur som slapp det i slutet när allt är tungt och man var vill ligga på soffan och vila kroppen. Men det kommer jag nog inte lyckas med. För så fort jag lägger mig ner och vill slappna av gör det mega ont. Ja detta är sånt man får stå ut med. :D

// Kim


Kommentarer
Meeg

Hej, så skönt heh, ska inte tala om sakerna här men misslyckades du vet vad:S Här e min nya bloggadress med.

jannike

Hoppas de passar i bilen:) Bara skönt att de kommer till användning..



Tänkte på dina sammandragningar, kanske har du urinvägsinfektion, de behöver inte göra ont när man är gravid:)

2010-03-07 @ 18:13:53
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0