Onsdag 3/3 egen bil.. Mycket invecklat inlägg

Onsdag redan, det känns som tiden går allt för fort. Idag har jag haft körkort i en vecka. Kan fortfarande inte ritkigt fatta att jag har körkort. Känns så ovant eller inte verkligt.
Det känns samtidigt som att det är det naturligaste i världen.

Har även fått "egen" bil, men vet ej när vi får hem den. Det var såhär att i söndags så satt jag och kollade blocket lite allmänt och jag vet att Daniel var ute efter en ny billig bil, så jag kände att jag ville va snäll och titta lite för honom. Så hitta jag en Volvo 850 GLT -93:a.
Det fanns dock ingen bild, men hade fått en 2:a på besiktningen på ojämn färdbroms.
Men så va Björn också intresserad av den, eller bara så tillfälligt tills han fått iordning på sin bil. Sen kunde vi få köpa den av Björn om den var något att ha från första början.
Så Björn ringde på den och sa att vi var 2 st som var intresserade. Då talade denna killen om att kopplingen var lite knepig också. Men det fixar ju Daniel på jobbet sa han, dem hade någon sort ställning eller va det var.
 
Men så igår ringde Björn och sa att han hade köpt denna 850, men hade öven köpt en annan bil med. Fast hos en annan försäljare. För det är så att vi kom överens om att Björn och Daniel skulle fixa denna 850 tillsammans och så när Björn hade fixat sin "vanliga" bil skulle vi köpa 850 av honom. Men nu så ska vi köpa 850 av Björn med en gång istället. Den var tydligen väldigt fräsch och välvårdad. Så den ska jag köra. :)

Men vi sa att denna nya bilen ska vi ha som "familjebil" och den 855 som vi har ska Daniel ha när han åker fram och tillbaka till jobbet. Efter som denna nya bilen var mycket fräschare. Jag hoppas på att det finns en stereo i så jag kan lyssna på egen musik istället för radion som jag blir knäpp på. Gillar inte all musik som spelas på radion. 

Bilder på "pärlan" kommer så fort vi har fått hem den. 

Och så kanske ni undar hur vi ska göra med den "gamla" bilen. Men vi sa att vi ska fixa fläkten i den nu när pappa vart så snäll och fixat en ny fläkt åt oss. Dessutom slipper Daniel göra skitgörat själv;) Så till helgen blir det nog att vi eller jag åker dit. Dock måste jag åka hem till pappa igen när den nya bilen går som den ska och så, för det är som krockkudden måste kopplas ur på. Det är en bra bit att åka om säger så. Det är ju en hel dag man får planera in typ. Men de går jag är ju hemma hela dagarna;) Och jakten är över för denna säsongen så han är hemma på helgerna med så det går nog få en en dag.

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0