:O Mycket idioter finns det..

Nu har jag börjat skissa på min förlossingsplan eller mitt förlossningsbrev. Det står mest i önskeform. Det är inte lätt, och jag vet själv med mig att jag kommer att ändra det gång på gång. Och eftersom man inte kna göra allt efter vad som står där så är det enklare om det står i önskeform.
Men nu har jag börjat ialla fall och det är huvudsaken.

Hitta en sjuk grupp på Facebook. "Erbjud dyslektiker dödshjälp". Alltså, folk är ju inte kloka. Jag själv är dyslektiker, har en 2 på skalan och det är inte så högt men, jag har fått träna upp mig med stavning och läsning. Läsning är ett stooort problem för mig men stavningen har jag lyckats träna upp riktigt bra. Efter som för vara ca 3-4 årsen fick vi reda på att min lillasyster på pappas sida har dyslexi, där av fick vi veta att det är vad min pappa har med. Så hösten 2008 gick jag på något som kallas för jobbfukos. Och där prata vi om att jag ville plugga vidare och hade några ämnen att läsa in för att kunna komma in på en högskola med just det program jag ville. Så sa jag att jag hade problem med att läsa och då gjordes en utredning på mig och det visade sig att även jag hade dyslexi. Och i alla år sedan jag var 10 år har jag vart hos optiker efter optiker för att jag klagat på min syn. När det i själva verket är dyslexin som vart orsaken till att raderna hoppar och orden byter plats när jag läser. Så då har jag trott att det vart synen som bråkat och tränat upp stavningen. Men där fick jag svaret jag väntat i så många år på. Även jag har dyslexi.

Ska dock kolla min syn igen tror jag, för sist jag kollade den för ca 2 årsen så hade jag synfel på vänster öga men de va bara någon grad under för att ha glasögon så fick tipset att komma tillbaka 2 år senare. Så det är snart dax. Får se vad som sägs. Hoppas ju inte på glasögon, så det håller vi tummarna på. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0