Måndag 15/3 orkar inte med allt tjat längre..

Är inte pigg idag alls.
Men idag skiner solen ialla fall. Igår snöade det ju här. Då fanns det inga glader miner alls. Men hoppas bara på att det är plus grader ute idag och snön smälter och försvinner. Idag skag jag nog inte hitt på något mer än att diska efter helgen skulle jag tro, och dumsuga. Det är inte klokt vad Nikita fäller, de damsugs här oftare än nödvändigt, i vanliga fall.

Och jag blir tokig på att jag inte kan sova längre än till 7 eller 8 på morgonen. Det suger på helgerna, igår vaknade jag klockan 7 och kunde inte somna om. Så låg och bara tittade i taket. Ville inte väcka Daniel så låg där helt tyst och bara stirrade. Sen vid 8 ringde min mamma och och klagade som vanligt. Varför ringer hon till mig ang pengarna för bilen. Det har inte hon med att göra. Det är en affär mellan Björn och Daniel. Hon ska inte lägga sig i. Blir så trött, jag orkar inte med allt tjat längre så jag bröt ihop efter att vi lagt på. Och Daniel hade ju vaknat och frågade var de va. Han ser på mig med en gång när jag blir ledsen. Ville ju inte säga att de bara klagas på mig hela tiden trots att problemen inte är mina eller att jag inte har med saken att göra. Det är ju mellan Björn och Daniel. Och han fattade att mamma hade klagat om något som hon inte ska lägga sig i. Han tyckte inte heller hon hade med det och göra. Så han blev lite grinig.
Så ringer hon idag ska jag inte svara. Jag orkar helt enkelt inte, har så mycket annat att tänka på som är viktigare.

Kom på i lördags att jag måste åka och lämna prov på vattnet här. Det ska lämnas in i April. Och vattnet är inte jätte mysigt här. Men det är jätte mycket järn i och är brunt och luktar ritkigt illa, jag skojar inte. Måste spola vattnet i ca 5 min innan det går att använda vattnet, och dricka bara vatten det går inte. Inte jag ialla fall. Det smakar skit rent ut sagt. Men sånt prov får man lämna in gratis 1 månad innan BF. Och det är gratis (1prov). Och det är ju för dom som har egen brunn. Dom gör ju provet för att se så att man kan ge ett spädbarn mellan 0 och 1 år vattnet, som när man gör välling. Men jag vet inte om jag kommer vilja ge banet detta vattnet även om provet är okej. Själv mår jag illa bara av att känna lukten på vattnet:O

Men nu ska jag göra annat. Som att ta min järntablett. Måste bli bättre med de.

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0