Söndag 21/3 Sorglig söndag.. Eller nått

idag känner jag verkligen inte för någonting. Blev lite mycket igår känner jag. Först Gekås, och de tog sin energi av mig och sen åka bort och när vi väl var borta hände saker som gjorde det ännu värre och idag har jag legat och bara försökt vila, har känns ett par sammandragningar. Gjorde ävenigår på vägen hem. Och det känns verkligen i hela kroppen och själen att man inte klarar hur mycket som helst.

Men fick mig ett eller aa många goda skratt igår. Jag blev ju arg igår, och då menar jag väldigt arg. Och så Matte tog mig åt sidan och förklarade för mig att det är inte bra att vara arg och sa såhär:
-Kim det är inte bra att vara så arg!
-Nej, jag vet det, men ibland blir man bara så arg det vet du ju själv.
-Jo, men men men, du är ju höggravid och grejjer. Då FÅR du inte vara arg.
Och jag älskar dig Kim! Du är ju min moster eller nej, du är min dotters moster. Så jag älskar dig för det.
-Det är bra Matte. Tycker om dig mig.
Haha, trodde jag skulle skratta ihjäl mig. Han var ju inte nykter men det var roligt att få förklarat för mig att jag var höggravid. Som att jag inte visste det redan:)

Men vi åkte hem tidigt igår, ingen av oss var på humör alls för att vara bland folk. Och det blv något jobbigare när folk skulle känna och prata om magen och när jag för 5-7 ggn fick frågan om när jag var beräknad av samma person.  
Sen fick jag reda på av Daniel på vägen hem att så fort han försökte prata om oss och våran bebis så var det Fanny som blev samtalsämnet, precis som att det inte vr något stort att vi skulle ha barn. Så han blev less och stött av detta och det gjorde att han blev anti och jag förstår honom, hade jag vart i närheten och hört detta hade jag ju blivit likadan och det är ju inte så konstigt.
Inte för att jag har något emot mitt eget syster barn, men snart finns det ett till barnbarn för mamma och de känns precis som att det skiter hon i och bara Fanny som gäller i hennes värld.

Men nu ska jag gå och ta kort på grejjerna, lovade ju de igår så får snällt göra det.

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0