Måndag 1/3 Ooh..1Mars och vart är våren?

1 Mars idag, och idag ska ju våren komma, men vart är den? Inte här ialla fall. Någon där ute som fått våran till sig??
Jo, visst att de töar, men alla små knoppar och fåglarna som kvittrar, och de fina krokusarna som sticker upp ur marken eller de fina tussilago blommorna. Nej VÅREN KOM NU!!..
Annars hittar jag på en "Kom nu våren Dans". Det skulle sätt otroligt löjligt ut. Men vill man ha något får man göra allt man kan för att få de man vill ha, det har alltid jag hört att man ska göra. 

Idag är det 2 Månader och 10 dagar kvar. Börjar räkna ner så sakta. Fick lite smått panik igår när jag satt i soffan och tänkte på hur lång tid det var kvar och så försökte jag prata lite med Daniel. Han låg ju och spelade så det var väl lite halvt om halvt han svarade men fick ändå svar på det jag frågade.
Igår var mest en slapp dag. Och vi låg och titta på Tv nästan hela dagen. Det var inte många knop som gjordes ialla fall. Men en sån dag förtjänade Daniel.
Och hanv ar sugen på Pizza så jag fick snällt åka iväg och hämta dom i Derome när han hade beställt. Blev lite smått grinig när väl satt mig i bilen och börjat köra. 
Jo det är såhär att fläkten i bilen funkar inte, den inne i bilen som vi alltid sätter på för att inte frysa på vinter och inte dö av värmeslag på sommaren. Och Daniel hittar ju inte felt men har pillat ett par gånger bland allt han kan tänka sig. Men när han får tid ska han sätta sig och kolla alla sladdar. Men själv tror att det är en helt ny fläkt som måste sättas in. Men han är ju så himla envis.. Så jag har ialla fall lagt upp förslag om att vi skaffar en ny fläkt så fixar pappa de åt oss gratis hos Svante. Måste ändå upp till pappa snart och koppla ur krockkudden där fram.
Men ialla fall, så börja ju det imma för rutan, gud så bra nu ser jag inget tänkte jag. Men hittaed något att torka av rutan med tills jag var ute på den större vägen då blev det bättre. Så det var inte allt för jobbigt att se;)

Idag ska jag städa vårat stökiga kök efter helgen. Efter det ska jag se om jag orkar städa vardagsrummet med. Sen får jag se vad jag hittar på. Daniel kommer väl hem sent idag skulle jag tro, han ska plocka hönor eller va det nu han babbla om i morse. Trött var han ialla fall och var teveksam på om han hade med sig allt han skulle:)

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0