Fredag 5/2 Uppe med tuppen för en gångskull:)

Idag har jag vart uppe sen ca halv 7. Kunde inte somna om när Daniel åkte. Så det var lika bra att vara vaken. Så går inte dom 2 timmarna till spillo ialla fall.

Och sen så har bebis hickat från klockan 6 till ca kvart i 7. Vet inte om det var hela tiden men under den tiden kände jag att den hicka ca 2-3 gånger. Sen när jag gick upp vid 8 så gick jag ut med Nikita och gick ner till pannan. Det var lite, MINIMALT lite värme i elementen så tänkte att det blir nog inte så svårt att starta pannan. Och det var det inte heller. Sen är ju de ju det att Andreas har ställt in något på pannan så att luckan går igen väldigt lätt och nu går det inte ens att öppna luckan så den är öppen när pannan är kall eller när veden är helt slockand och det inte finns risk för pannan att koka. Det är lite segt men de första 20 minutrarna får det ligga en pinne eller något i vägen så luft kommer in och håller elden vid liv.
Så får väl gå ner om en stund och se hur det står till med elden. Så den inte slockanat. Men hörde att Andreas va nere och checkade så behövs nog inte tittas till förrän om ett tag.
Vet att jag egentligen inte ska göra mer än min kropp tycker är bra. För jag känner ju att när jag anstränger mig för mycket säger kroppen ifrån. Men vill inte känna mig så begränsad, men det är väl nått jag får stå ut med i 2 månader till:) Vill ju inte göra något som gör att jag riskerar att föda innan vecka 38(37+0).

En sak som är lite rolig samtidigt lite störande är att jag kan bara sitta på ett sätt så att inte bebis sparkar på BH:n eller tuttarna..:) Så när jag sitter vilar tuttarna på magen.. Eller vad man ska säga.. Missförstå mig inte. Sånna hängpattar har jag inte;) Magen är så hög att de vilar på magen när jag sitter ner.
Och bara för att jag tänkte på det så börjar det leva rullan där inne:) Tänk vad jag kommer sakna min mage sen, och alla sparkar. Men kommer även vara lycklig över att äntligen få träffa den lill* som gömmer sig där inne. Både jag och Daniel är nyfikna nu. Det är inte jätte långt kvar..

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0