Fredag 19/3 Dagens fröken tjurtant är.... Nikita!!

Fredag idag igen, denna vecka har sprungit förbi mig. Igår frågade jag om det verkigen var Torsdag. Idag har jag vart vaken sen klockan 7 tack vare gnällspik nummer 1. Hon vill bara ja uppmärksamhet för att Daniel råkar vara ledig och hon ska ju så snällt väcka honom och slicka honon ren från topp till tå. Och det gillar varken han eller jag att hon gör för om han håller om mig så ska hon klämma sig ner och då flyttar ju Daniel sig för att komma undan från Nikita, och så vips har hon fått som hon velat. Få bort mig och ha honom för sig själv.
Så hon har legat och vart jätte sur på mig sen klockan 7 för att jag har sagt åt henne att hon inte alls får gå dit och väcka honom. Klockan 8 fick jag nog och blev förbannad och slängde ut henne ur sovrummet. Då stod hon och tjura på utsidan istället och krafsa på dörren. Och försöka sova när hon håller på så det är inte lätt så det vara bara att hasa sig upp. Jädra hund. Jag sover så dåligt som jag gör, kan jag inte då får sova på morgonen då? Nej, här ska vi göra allt för att matte ska gå upp och bry sig om mig.

Nu ligger hon och fortfarande är tjurig, men nu är det för att hon inte får gå ut. Tuffa är/va ute och då kan jag ju inte släppa ut Nikita för hon är så elak mot Tuffa. Vet inte om försöker försvara att hon är "honan" här och försöker mota bort den andra honan. Men hon gillar inte Tuffa ialla fall det vet vi, det syns med tanke på hur elak hon är mot Tuffa. Så hon får snällt vänta för jag har ingen spm helst lust att gå imellan bara för att Nikita ska gå på och slåss för att försvara sin titel och jaga bort tuffa.

Har försökt förklara för Nikita att Tuffa bor här med, lev med det. Men jag tror inte det funkade. Nikita har en liten förmåga att tro att hon är drottning eller "kvinnan" på täppan. Och det går mig på nerverna. Och att hon försöker få övertaget över oss det gör mig förbannad. Mig vet hon att det är inte ens någon idee att försöka bestämma över hon kommer inte längre än ner i marken. Men Daniel är något lättare att visa att hon bestämmer över. Han kan inte riktigt skilja på vad hon signalerar. Så där har hon väldigt mycket övertag. Men Daniel har börjat fatta att det är precis det hon vill och nu så har han blivit hårdare med henne, men det krävs ändå att han är ännu hårdare. Det tar tid att få ur en hund sinna sjuka ideer.

Nej nu ska jag gå och hämta tvätt, ovanligt? Och så ska jag kika efter om de andra hundarna gått in så Nikita blir tyst någon gång..

// Kim



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0