Söndag 6/6 Nationaldag....

Grattis Sverige på din dag!!!

Idag har jag en något gladare dotter. Hon var nog bara väldigt varm igår. Vilket hon är idag med, men hon får ha blöja på sig och skulle de bli lite kyligt så åker filten på. Den sparkar hon av sig när hon blir för varm så det är smidigt.. Kläderna kan inte ju inte sparka av sig så lätt.

Som jag skrev igår var vi ju hos min pappa en lite stund. Roxanna fick present och grejjer..:) En jätte fin badhanduk. En sån med "luva" som man sätter på huvudet och sveper in barnet i när det badat. Ska ta kort på den när hon badar nästa gång.

Idag har vi mest suttit hemma och myst. Och Nikita har vart med när jag ammat och byt blöja hon ligger gärna brevid, men helst på. Så man får säga till henne. Men hon blir bara bättre och bättre. Lilltjejen ligger nu i mitt knä och kikar och är mätt och belåten, Nikita ligger brevid och kollar så inget händer med Roxanna. Så fort Roxanna rör på sig så lyfter Nikita på huvudet och kikar så det inte var nått farligt.. :)

Jag höll på att ge upp amningen, för att när Roxanna sugit en liten stund släpper hon och velar med att ta och släppa hela tiden. Riktigt sådär bråkar och skriker för att hon inte får tag om bröstet. Men har börjat använda sånt bröstvårtsskydd, är fortfarande öm i dom hon har sugit så mycket och hårt att jag fått blåmärke på de ena och sår på det andra, så det har verkligen räddat våran mysiga stund. Jag får nästan ångest över att tänka på att jag inte kan amma mitt barn. Vet inte varför men det känns så jädra viktigt för mig att kunna amma henne. Men hon får ersättning också, för jag har märkt att på kvällarna så finns det inte tillräckligt för hon ska bli nöjd. Så hon får ersättning när hon ska sova, eller innan hon ska sova.
Ser hur hon utvecklas varje dag. Hon viftar och sparkar med ben och armar. Och jag börjar lära mig skilja på skriken. Ibland gnäller hon lite och de har jag med lärt mig skilja på vad hon vill.

Men nu ska jag ta och gå och tvätta lite av hennes kläder..

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0