Torsdag 3/6 Lilla hjärtat

Usch och fy, min stackars lilla flicka har eventuellt åkt på en lätt ögoninflammation. Det började gegga lite grann igår eftermiddag och till kvällen ringde jag till 1177 och frågade dom vad det kunde vara, och dom sa en lätt ögoninflammation. Så sa dom att jag skulle tvätta varje gång det var "klibbigt" i ögat med ljummet vatten i en veckas tid och blev det inte bättre skulle vi söka läkarvård.
Andra säger att det kan vara tårkanalen (????). Ja, hon gråter ju inte för att det gör ont eller så utan lika snäll och lugn som vanligt. Men tvättar och masserar lite lätt så får vi se vad som händer.
Just nu ligger hon här i mitt knä och viftar med armar och ben och hickar. Hickar gör hon 1-2 gånger om dagen lilla skruttan..

Igår kväll var ju Jörgen här och åt pizza med oss. Han hade det väl rätt tråkigt hemma då Magda ligger på BB med lillkillen. Fick se bild på honom igår, dock såg man nästan bara magda då bilden är tagen någon minut efter han kom upp på hennes bröst. Lider verkligen med Magda, hon hade en förlossning på 20 timmar och den var tydligen jätte jobbig. Men är samtidigt glad att jag hade en så pass lätt och hyfsat kort förlossning..

När Jörgen hade åkt hem så passade jag och Daniel på att ha lite egen tid utan hund!! Roxanna låg ju och så så gott där i sin vagga med. Så det var annorlunda på nått sått men vad man ibland behöver. Vi låg och prata och så mycket som vi prata igår har vi inte pratat på ett par månader. När man tänker efter så borde vi prata mer och oftare, men oftast går de inte prata med honom, utan han får komma till mig och "börja" prata.

                             
                                                               Bjuder på denna:-)

// Kim


Kommentarer
Emma

Vincent fick också gegga i ögonen men de är ingen fara Kim :)

2010-06-03 @ 14:13:24
URL: http://familjenbockerudnorrbin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0