Tordag 24/6 En hel dag i gbg och lite av helgens händelser

Idag har jag och Roxanna spenedat dagen i GBG och vart med Sara och Mauritz. Mycket trevligt och varmt. Vi tog faktiskt inte bilen dit, utan tåget. Roxanna sov hela vägen, vaknade först precis innan vi gick av tåget. Fick köpt en termos till Roxanna. Så hon har en egen som inte är så klumpig som den som vi använt hittills. Så nu kan Daniel få ha den ifred och ha hur mycket glögg han vill i den:P.

Tåget vi åkte hem, var så fullt så jag trodde jag skulle smälla av. Jag stod där med en jätte varm liten Roxanna och kunde inte ta av henne klänningen för att det var så varmt. Tyckte synd om henne. Och det gjorde så ont i mig när hon blev ledsen för att det var för varmt. Och inte en jävel kunde fatta utan mest blängde och tyckte jag var sämsta mamman någonsin. Och det var precis vad jag kände mig som. Jag kände mig ur usel som inte kunde hjälpa mitt barn. Vi stod där och jag fattar inte hur folk tänker. Dom frågar ändå vad det är med henne eftersom hon är så ledsen. Nej, då kan inte människan tänka sig att flytta på sog lite så jag kunde få lite space att ta av flickstackar sin klänning. För så pass bra ser jag att jag kunde se att det fanns lite plats så folk slapp stå mig och Roxanna. jaja, skit i dom. Vi kom av och hon fick av sig sin klänning och fick på sig en body och strumpor istället och så åkte hon hem och njöt av att inte vara så varm längre.
Men bara en bit hemmifrån börjar nästa grejj, då var hon hungrig. Så de första vi fick göra när vi kom hem var ett snabbt hej till Daniel, springa in till skötrummet och byta blöja och sen ge mat till Roxanna. Sen var hon en nöjd bebis hela kvällen. Så blev klockan halv 8 och jag gjorde iordning henne för natten. Bytte blöja, satte på henne en tunn pjamas och gjorde lite ersättning då mina bröst nästan var tomma. Så gick vi och la oss i sängen ät den flaskan jag hade gjort och myste tills hon somnade nära nära.. Mmmh mysigt värre. Så nu sover hon och jag råkade somna brevid henne och vaknade nu vid halv 10.

Imorgon är det midsommarafton och även den 25 Juni. Vilket innebär att min lilla tjej blir en hel månad. Tiden har gått fort och jag är rädd för att den kommer gå ännu fortare sen. Usch, en vakcer dag kommer hon lämna boet och flyga på egna vingar och det skrämmer mig. Då har jag ingen kontroll längre och hon styr själv. Det kommer hon klara galant bara jag som kommer gråta en skvätt när de händer bara;)

Vi ska även vara hos mamma och fira midsommar, utan Daniel!! Hon ska på midsommar fest och jag känner att de inte är okej att ta med en liten på en fest, speciellt när folk ska dricka och sånt. Det känns lite fel. Och dom kommer inte dricka en bart till maten, utan bli fulla. Så då har vi det bättre hemma hos mamma och hela tjocka familjen. Så sa jag de att ja kunde passa fanny när dom ska till kent-ove och anki på kvällen så åker jag hem när dom kommer hem om de inte blir för sent eller när Roxanna vaknar första gången under natten för att äta.

Lördag blir det grilla hos Fridèn. Och söndag middag och mina svärisar. Så jag kommer nog inte bloga under helgen. Just so you know. Men nu ska jag packa Roxannas väska och lite så. Men ni får ha en underbar Midsommar allihop där ute. Vi ses på Månad igen.

// Kim


Kommentarer
Mickan

Jag förstår dej med partajet, jag hade bara tänkt vara där ett tag, men så fick vi barnvakt! Hade vart kul att träffa er snart!

2010-06-25 @ 07:41:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0