Måndag 7/6 Tänker tillbaka på förlossningen

Sitter här i soffan med Roxanna i knät och tänker tillbaka på förlossningen och måste erkänna att idag så skulle jag gärna gå igenom en förlossning till. För Roxannas förlossning var så lätt tycker jag och då kan jag nog klara det igen.

Många saker kommer upp när man tänker på det. Jag minns att jag fick panik när jag inte såg Daniel. Han hade böjt sig ner vid ett tillfälle och då sog jag honom inte och då fick jag total panik. Och saker jag sagt, men skyller de på lustgasen;) Minns också nu att BM sa till mig att dricka men jag minns inte att jag drack så mycket när värkarna var som värst (dvs efter badet). Kanske Daniel fick i mig lite att dricka..
Minns även att Daniel frågade mig om lipsyl. Han frågade om jag ville ha, och jag hade svarat ja det vill jag. Då hade han frågat var jag hade de i väskan någonstans. Då hade jag svarat att -Nej, jag har inget du har ju alltid med dig ditt. Haha, så fick låna hans och de kändes bra att få ta de på läpparna. Men om de hamna på läpparna de får vi aldrig veta. ;) Haha.. Nej, längtar faktiskt efter nästa förlossning.

Men jag har provat på en vanlig förlossning (vaginal) och tänker inte prova KS. Har jag klarat att trycka ut en 4 kilos klump så klarar jag att trycka ut en unge till genom de lilla hålet. Jag är stolt över mig själv att jag klarade det, trots att jag var så rädd när jag tänkte på förlossningen innan jag var där.
Men när vattnet hade gått försvann all rädsla. Jag var inte rädd en ända gång.
När vi kom in till förlossningn så vet jag att jag sa till den barnmorskan som hade mött oss i dörren att jag var fast besluten om att jag skulle föda barn och att jag åker inte hem förrän jag gjort det. Hon sa att det var ett bra mål. Ibörjan var man rätt kaxig men icke sen när värkarna var som intensivast. Usch, nej då va man inte kaxig, då var jag så liten och ville bara att Daniel skulle ta över. 

Nu ska jag och Roxanna gå ut i köket och hjälpa Daniel med maten:)

// Kim

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0