Tisdag 20/7 Roxanna 8 Veckor

Roxanna är idag 8 veckor gammal. Känns som det var igår vi låg på fölossningen och kämpade med värkarna.

Igår var inte Roxanna sig själv, skrek värre än värst, var aldrig nöjd, ville inte äta ordentligt och dregglade massor fick byta body på henne ett par gånger. Så tillslut så tog jag tempen på henne då hade hon 38.1 i feber, stackars mammas lilla tjej. Hon ville bara ha flaskan med kallt vatten i munnen utan att dricka. Men ibland drack hon lite grann. Det måste klia och göra ont i hennes mun. Antar att det är tänderna som ska komma. Läste på tandsprickning igår och de kan börja visa tecken på tandsprickning redan 1-2 månader innan.
Roxanna har inte sovit så bra i natt heller, det är nog tack vare febern så vi har vart mer eller mindre vakna jag och Roxanna fram till 2. Sen somnade hon och sov fram till halv 5 då Daniels dumma klocka ringde. Men då fick hon ligga brevid mig och fick bröstet och somnade om efter ca 10 min.
Sen vaknade hon 8 och ville ha mat. Men vi både somnade efter halva flaskan så sov vi till halv 12. Underbart kan jag lova. Och nu sover lillskruttan igen. Hon ligger på amningskudden jag har i knät. Hon ville bara somna när hon ligger nära nära när hon inte riktigt är som hon ska.

Imorgon är det BVC. Ska bli kul och se hur mycket hon växt och gått upp på 2 veckor. Och på fredag är det Åsakalaset så det ska bli skoj och få träffa alla gamla vänner. Och lördag är det dax för årets Grisfest. Så jag har de där lilla dilemmat om jag ska låta någon passa Roxanna eller inte. Jag får ångest när jag tänker på att lämna bort henne till någon annan än Daniel.
Min mamma har erbjudit sig och sa att jag kunde ju hålla mig nykter om jag skulle ångra mig och vill ha hem henne. (Inte för att jag har planerat att dricka) Men jag vet inte. Känns lite jobbigt att inte ha henne hos mig. Hon blir ju 2 månader på Söndag.

Just nu sitter jag och jagar klänning till Dopet som är den 15Augusti.. Men hittar inget. Har hittat lite snygga tunikor som jag kan tänka mig har ju en klänning jag skulle kunna ha, dock tror jag att jag har för stora bröst för den klänningen just nu.. Får ta mig en dag och prova den om jág inte hittar något vettigt och snyggt på Gekås den 28 Juli.

Den 26Juli är det dax för återbesöket hos BM Kikki. Ser fram emot att få träffa henne och visa den lilla krabat som hon följt graviditeten för.. Hon jobbar 4 veckor i Falkenberg så just när jag ska träffa henne så är hon där så jag ska passa på att häsla på körskolan i samma veva, det ligger bara 2 minuter ifrån MVC i Falkenberg. Så får gå upp och kika om de är där eller om dom har semester skulle kunna ringa men känns dumt att behöva förklara vem man är. Nej nu är det dax att pumpa känner jag.. Det spänner som f*n...

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0