Torsdag 15/7 en härlig dag med Magda och Teo

Dagen idag har spederats hos Magda och Teo.
Det har vart mycket skratt och mycket prat. Och jag känner att jag fick prata med någon som inte ska överglänsa mig. För de finns vissa saker som är lite jobbiga just nu och då kände jag att de va skönt att prata om de med någon som förstår och inte sitter och säger till mig att men gör så och så, de måste du. Utan bara sitter och lyssnar och på ett plan förstår.

Ungarna har mest legat och sovit eller bara slängt en snabb blick på varann och ätit en slurk för att fortsätta sova. Men det märks att dom utvecklas som bara den, både Teo och Roxanna har vänt på sig från mage till rygg och ligger och puttar med benen för att komma framåt, humör har dom lite av samma när dom blir arg när de inte går som dom vill. Så roligt att se.

Imorgon så ska jag ta mig in till stan en snabbis för att att köpa mig ett linne och in och kika på ÖB, finns alltid en massa bra saker där, är alltid nått som följer med hem.

Och då har jag försökt få tag i kyrkan men dom har telefon tid först imorgon trots att de står Onsdag-Fredag klockan 10.00 - 12.00.. Är det bara jag som tolkar det som att det går att ringa Onsdag, Torsdag OCH Fredag då?? Nej när jag idag ringde och skulle boka dag för dop så är det inte telefontid utan först imorgon.. Japp, så tur att lillskruttan sov när jag ringde och hade lagt på för att svära..

I helgen är det Wheels and Wings. Och vi ska väl in någon av dagarna, men vet inte vilken, på Daniel låter det mest som att han har planerat att åka dit på lördag. Men jag är lite tveksam till om jag ska med. För att stället alla hans kompisar hänger på ligger snett bakom buss- och tågstaionen och vi måste parkera i lassabacka (heter de så??) Men då är problemet att jag har fortfarande kvar problem från foglossningen och får väldigt fort ont i höfter och bäcken. Oftast har jag trotsat smärtan och fortsatt att gå, men fick tillsägelse av farmor att de är de värsta jag kan göra, och de vet jag ju om. Men vill man komma någonstan så får man i vissa fall gå dit man vill komma.. Men mellan lassabacka och Hamnkiosken som stället heter där alla Daniels kompisar sitter under W&W är de kanske 1-2 kilometer om inte lite längre. Så vi får se hur jag gör, men nu ropar sängen på mig.

// Kim



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0