Tisdag 27/7 Vill hyra hus

Ja, vad ska jag säga? Känns inte mycket bättre idag. Känns nästan en aning värre. Är det verkligen såhär det ska vara? Har ialla fall en karl som förstår mig och vet att de inte funkar längre och att det kommer gå åt helvete för oss. Det sa han själv igår. Men som han brukar säga, man kan inte bara hitta nått annat utan att man ska trivas. För trivsel är en viktig grej när man ska bo någonstans. Ocju just nu gör jag verkligen inte det.

Det är inte meningen att man ska ha ont i magen och få panik när man sitter i bilen påväg hem och mår toppen när man är borta. Alltså, såhär illa var det inte ens när jag mådde dåligt för ett par årsen och flyttade ifrån min pappa och hem till mamma.. 
Och just för tillfället finns det inte en ekonomi att låna pengar för att kunna köpa sig ett eget ställe. Så hyra är det ända alternativet för oss. Och lägenhet är inte ens på listan, för Daniel skulle inte klara av att bo i en lägenhet. Inte heller våran vovve. Hon behöver få bo så hon kan springa lös eller ialla fall få va i en inhägnad trädgård om man nu skulle bo så pass i ett bostadsområde. (Jag menar inte att hon ska få en liten del av trädgården inhägnad för sig själv utan att det ska vara staket runt trädgården.) Men vi skulle jätte gärna vilja hyra ett hus. Sitter och letar och letar efter någon bra hemsida där dom hyr ut hus, men hittar ingenting. Eller jo lite grann men inte mycket. Och då är de alldeles för många rum eller alldeles för dyrt. Men får fortsätta sitta och kika..

Satt och drömde mig bort igår efter ett eget. Och hitta ett jätte fint hus i Grimeton och Sibbarp. Men fan att man inte får ta ett lån.. Men drömma kan man alltid..

Imorgon ska jag till Gekås och få träffa Ida som jag inte träffat på huur länge som helst ca 2 år tror jag. Träffade henne en snabbis inne på Liseberg för ca 2 årsen. Men det är 3 årsen som vi umgicks, eller hon bodde hemma hos mig då.. Men det ska bli såå roligt att få träffa henne igen:) 
Sen på eftermiddagen ska jag och Roxanna till min moster för att min kusin Tindra fyller 6 år.. Stora tjejen. Men har ett litet problem. 

Vad kan man köpa till en 6åring i födelsedagspresent..?? Öhh.. 

Får klura och suga på den karamellen..

// Kim 


Kommentarer
Anonym

Det är så fint på Liseberg.

2010-07-28 @ 09:34:59
URL: http://tvminnen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0