Måndag 12/7 Varmt som skamm...

Varför är det så jädrans varmt, jag smäller snart av. Det går inte att ha kläder på sig i denna värmen. Vilken tur att jag är hemma så jag bara kan gå runt i bh och trosor dessa dagar. Eller ligga underfläkten och se film och mysa med min lilla tjej. Men om jag skulle ligga där hela dagarna så skulle ingenting bli gjort här hemma och nu måste det göras. För på Onsdag får jag kärt besök av en gammal klasskompis som jag gick 7-9 med. Super skoj att hon flyttat hit till Varberg och lämnat gbg precis som jag;)
Så jag har tvättat ett par maskiner idag och har många kvar, har även försökt mig på att diska, fick diskat hälften sen gav jag upp det var för varmt, för på dagen står solen rakt in i vårat kök så det blir lite jobbigt mitt på dagen och för att kunna diska utan att bli helt kokt så får man diska på natten skoj skoj, nej inte alls.

Imorgon ska jag och Roxanna åka till min farmor och farfar, jag ska hämta lite grejjer till grisfesten som vi ska ha här den 24Juli, alltså nästa helg. Och så ska jag passa på att tvätta vit och ljus tvätt, för vi har ju egen brunn gär och många av mina vita och ljusa kläder har redan blivit förstörda och vill inte ha dom eller några andra vita plagg mer förstörda så tvättar dom hos farmor i morgon. Så vi åker efter det att vi vaknat och Roxanna har fått i sig sitt morgon mål så hon är go och glad. Hon har lite trånga tårkanaler med så det ska tvättas ögon och masseras lite lätt.

I två dagar nu har Roxanna vaknat senare än vanligt på morgonen för att äta, förut har hon alltid vaknat mellan 4 och 6 för att äta lite och sen sova till 9 någon gång. Men nu i förrgår vakna hon halv 8 och skulle ha mat, och idag vaknade hon halv 7. Men jag tackar inte nej till nån timme extra att få sova. Det är välbehövligt vill jag lova. Igår var jag så slut att jag bara skällde och röt åt Daniel. Jag var så trött på att han hjälpte Börn med huset och inte hjälpte mig så jag lät han inte ta hand om Roxanna där frammåt kvällen. Vet, väldigt barnsligt gjort av mig men jag kände bara att  "nej, vrf ska du göra det när allt annat är så jätte viktigt". Men så är det ju inte, bara jag som var så otroligt trött i kroppen och i huvudet. Sa till han en gång att snälla ta henne 2 sekunder men under just den stunden var jag så arg och trött så jag uppfattade inte vad han sa och sa bara till han att skit i det då för fan. Och efteråt visste jag inte varför han inte ville hålla i henne. Men nu vet jag ju eftersom han fick snällt förklara för lilla mig som hade lugnat ner sig efter en stund.

Han hade ju spikat och tagit loss takpannor och all möjlig skit gömmer ju sig där uppe på taket och sen allt sågspån och sånt som blev när han sågade, så därför ville han inte hålla i henne förren han hade fått duscha och fått av sig skiten. Så jag förstår att han inte ville hålla henne då.

Nej nu ska jag ta och leta mera ljustvätt och lägga ner i påsen som ska med till farmor..

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0