Söndag 31/1 vilodag och myyyycket besviken..

Varför är söndagar slöa och tråkiga? Har inte fått gjort mycket idag. Bytt i sängen och lagat mat.
Men det har vart liv i magen idag ialla fall, bebis vet nog inte vad "vilodag" är. Men jag är glad ändå, jag vet ju att den lever ialla fall. Vissa dagar är det jätte lugnt, känner ca 1-2 sparkar, sen andra dagar är det fullt ös där inne.

Daniel hade bjudit hem folk här igår. Och de va trevligt:) Det gick åt ca 1½ tårta så det var rätt så bra ändå:) Folket här omkring älskar tårta har jag märkt. Daniel gick och la sig runt halv 11 skulle jag tro, och han var ju den som fick besök eller det var ju han som bjöd folket. Så trevlig var han. Men vi får skylla lite diskret på att "han börjar bli gammal, han tål inte lika mycket alkohol längre". Men det får jag inte säga till honom, då blir han lite grinig. Hehe, men det är inte så ofta som han dricker längre så det känns skönt och jag kan pusta ut. Va ju lite orolig där ett tag att han inte ritkigt var redo för föräldrarskapet. Det var väldigt mycket alkohol ett tag. Men nu dricker han 1 ggn i månaden om inte ännu mer sällan. Det händer inte allt för ofta.

Tog tyvärr inga bilder igår. Jag satt fast i soffan. Hade grymt ont i ryggen. Men idag är det något bättre. Men känner fortfarande att de hugger. Usch sitter och mår illa, har ätit middag, och mår alltid illa när jag ätit?! Äter inte spec mycket. Men det är väl magsäcken som inte är lika stor längre.

Ojoj, är nere på 2 siffrigt imon. Nu undra nu säker vad jag pratar om, men jag menar hur många dagar kvar till förlossningen. :) Inte längre 3siffrigt. Nu längtar jag bara ännu mera, nu vill jag bara träffa den lill*. har börjat få lite sammandragnigar mer och mer. Men dom gör ju inte ont. Men dom känns. Det är som att musklerna drar ihop sig för att släppa 30-60sekunder efter. Så jag lider inte;)

Jo fick reda på en sak i Fredags som gjorde mig lite sådär besviken. Vi hade blivit ifråga satta om vi ville ha en bildbarnstol i typ September/Oktober. Det var Andreas kompis som frågade för hon skulle sälja den runt där vi ska ha, och vi trodde han hade sagt till henne att vi ville ha den. Men nej, tydligen inte. Nu ska några kompisar till oss köpa den. Jag blev ju inte sur på detta par som ska köpa den, blev ganska sur för att att v hade sagt till Andreas gång på gång att säga till sin kompis att vi ville ha den. Men nej, nu har han inte sagt till henne. Det var mest det jag blev sur över. Och vi får inte låna Marie och Mattes bilstol heller, fick bara svaret "-Varför??"
så sa jag satt den vi hade paxat har blitt såld till en annan. Och då sa bara marie att blocket finns. Lite dålig stil, men vill dom inte låna ut den så vill dom inte. Och låna en från landstinget eller va fan det är man lånar en bilstol det kommer inte på frågan, vi ska ha en egen. Det har vi diskuterat och ingen av oss vill "låna" från det där stället. Så jag känner att just nu att allt går åt helvete.. Ingenting är som det ska..

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0