Tisdag 19/1 rubrik?

Blev inget inlägg igår kväll. Glömde helt av det. Fastnade på msn med Magdaleena och glömde till och med av tiden. Så kan det bli ibland. Men har man inte pratat på ett tag så blir de ju lätt att tiden flyger iväg. Så när jag skulle lägga mig ´va klockan såpass mycket att jag itne orkade skriva ett inlägg.

Så satt jag igår och "forskade" om faderskapsintyg. Och det är väldigt delat där ser jag. Eller hör kanske man ska säga. En säger att man ska fixa det innan och andra efter.
 Vad tycker ni? Har ni någon erfarenhet av detta??

Men frågan är ju med vad Daniel känner, men jag tror att vi kommer ta det efter. Det känns enklast. Har så mycket att tänka på för övrigt. Och kan inte komma ihåg allt. Men ska man fixa det innan får man ringa till kommunen, sen socialtjänsten och prata med dom. Hittade en sida igår när jag letade runt ska kopiera lite text där ifrån vad det stod där i från.

Detta är vad som står på försäkringskassan!?

Faderskap
När ett gift par får barn räknas mannen automatiskt som
pappa till barnet. Är ni inte gifta när barnet föds ska pappan
bekräfta faderskapet skriftligt. Kommunens socialnämnd ska
godkänna bekräftelsen.

Vårdnad
Vårdnad är ett rättsligt begrepp. Det är alltså inte samma
sak som att ta hand om och vårda barnet. Den som har vårdnaden
om barnet bestämmer i frågor som rör barnet. Ett
barn står under någons vårdnad fram till 18-årsdagen.

Om ni som är föräldrar är gifta med varandra har ni gemensam
vårdnad om barnet. Är ni inte gifta med varandra får
mamman ensam vårdnad om barnet. För att få gemensam
vårdnad måste ni då göra en anmälan till Skatteverket.
Oftast gör man det i samband med att pappan bekräftar
faderskapet. Det går också att göra senare.

Det är mycket att tänka på känns de som. Men de kommer nog ordna sig. Har ju mamsen och fråga om det är något. Det brukar jag göra.

Efter att jag kollat upp lite med så skulle jag sätta mig och fixa e-legitamtion. Men fattade nada så Daniel fick hjälpa mig när han kom hem, så nu va det fixat. Skönt skönt. Kommer säkert få de som en uppgift av försäkringskassan att jag ska fixa det så nu slipper jag de för de är redan fixat:)

Idag ska hunden duschas och så ska hon få loppmedel. Hon va nog försmutsig förra omgången så det har nog inte funkat. Hon kliar sig som en tok fortfarande. Men får se vad man rygg säger att jag klarar av. Har rätt ont idag. Har inte sovit så mycket i natt för att det har gjort så ont. Kudde under och mellan knäna har inte funkat. Så får vila idag på dagen och se om de vill släppa lite ialla fall.

Idag på morgonen gick nog Daniel upp lite för tidigt skulle jag tro, för han kom tillbaka och la sig igen. Så låg han breve mig och myste. Jätte mysigt, och bebisen hicka. Det kändes precis som regelbunda sparkar som kom gång på gång. De första hickningarna trodde jag det var sparkar. Men hade visst fel, det massa hickningar. Och de höll på i ca 30 minuter. Så jag kunde inte ritkigt somna om förren framåt klockan 6.

Men nu ska jag inte uppehålla er längre..

// Kim



Kommentarer
Karin

Hej Kim!

Kul att se/läsa att allt går fint och flyter på bra! Hur känns det? Har nervositeten smugit sig på nu? Har ett litet tips angående faderskapsintyget, så är nog det enklaste att vänta på pappret som kommer hem till er automatiskt bara några dagar efter det att ni kommit hem igen från bb. Då får ni ringa till Socialen tror jag och bestämma en tid när det passar er och åka dit och skriva på pappren bägge 2. Deras kontor ligger vid Monark i stan! :) Kanske en fika snart?! Hade varit 3vligt! Saga började krypa idag förresten! FRÄCKT!!! Kram på dig

2010-01-19 @ 21:57:23
Kvinnan din!

Hej hjärtat!

Det är helt rätt så som Karin säger att ni får ett brev på posten men man ska ringa familjerätten och boka en tid eller komma till dem på drop in varje onsdag 13-15 har jag för mig att det är.:)



/ Kvinnan din!

2010-03-29 @ 23:13:47
URL: http://jagochminatvatroll.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0