Ta hand om mig själv.. och min underbara karl

Då har nästan hela dagen gått, eller aa om man ser på tiden när jag går och lägger mig;) Jag har som sagt inte gjort mycket idag. Satt här förut och gjorde absolut ingenting och tänkte att jag ska ta hand om mig själv idag.
Och som jag lovade mig själv på Nyår, så skulle jag ta hand om mig själv under resten av graviditeten, och lyssna på min kropp, om vad den vill och inte vill. Sagt och gjort. Jag tog en varm lång välförtjänt duch. Packade in håret och rakade benen. Det här med att raka benen börjar bli trixit. Vill inte veta hur de blir under senare delen av graviditeten. Men fick ta en andningspaus hela tiden. Hehe.. Men de blev gjort ialla fall.

Jag har ju en liten undersökning här på sidan om vad ni tror gömmer sig i magen.
Om de är en Pojke eller om det är en Flicka. 
Och majoriteten säger POJKE.Till en början misstänkte jag själv att det var en pojke.
Men nu börjar jag tvivla. Har läst på lite olika ställen,  och bara för skojs skulle gjort lite tester om vad som EVENTUELLT gömmer sig i magen.
Och alla tester visar FLICKA. Men jag vågar ärligt talat inte gissa själv. Kanske blir mer självklart för mig att våga gissa sedan. Lite längre fram kanske. Jag vill ju veta könet, men inte Daniel. Jag får ta reda på det för honom, men måste va tyst om de för han vill ha en överraksning, och visst är de roligare med en liten överraskning. Men jag känner mig själv. Inte kommer jag va tyst inte. Sen kommer de säkerligen synas på kläder och saker man köper vad jag bär på och jag är rätt avslöjande av mig. En sån hemlighet kan jag inte hålla inom mig, så är de bara.

Jag önskar mig inget speciellt för barnet kommer bli lika älskat vare sig det är en pojke eller flicka.
Som Daniel brukar säga "-Det spelar ingen roll vad det är för något för barnet ska HA en traktor ialla fall."
Man kan inte annat än att le och tänka att jag är lyckligt lottad.
Det var som när vi va på ÖB så gick han självklart in bland hyllorna där alla leksaker finns. Och där hitta han grävmaskiner och traktorgrävare, och säger till mig
"- Nä, nu får du se tilla tt trycka ut ungen så vi kan börja köpa sånt här."
Och pekar på dessa leksaker. Och då säger jag
"-Dom där är från 3 år. Så du får vänta ca 4-3år innan du kan köpa något sådant."
Men han svarar så fint
"- Det är bra att köpa iförväg."
Jag och cicci skratta bara åt han och så sa jag
"-Ja så du kan leka med om." Och då kom de där välkända leendet fram som avslöjade hans plan;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0