Svar på lite kommentarer

Tänkte att när jag ändå sitter här kan jag lika gärn svara på lite kommentarer. För om jag svarar i själva kommentardelen är det nog inte så många som läser mitt svar;)

Emma kommentrade inlägg "Ingen glädje":
Jag håller med dej, man känner sej så kävla klumig och inte klarar av nånting =)
Men de blir bättre ?=)
Svar: Ja, bättre blir nog med tiden:) Väntar bara på att detta lilla liv vill komma ut så jag slipper känna mig mer eller mindre handkappad;)

Elise kommenterade inlägg "Ingen glädje":
Kan inte annat än att hålla med. Jag tror att foglossning kan göra många väldigt deprimerade (därav mig själv) eftersom man känner sig så himla otillräcklig! Dessutom är det ingen annan som kan känna hur ont det gör. :(
Svar: Jo det tror jag med, men jag känner mig inte speciellt deprimerad. Bara oduglig till allting för att jag inte kan göra allt som jag kunde innan. Som du skriver så känner mig sig så himla otillräcklig. Och många gånger har jag velat att att Daniel ska förstå min smärta, men han har ju inte upplevt den själv och kan ju inte då sätta sig in i hur det är. Bara för mig att säga att jag klarar inte detta och det. Men han har faktistk börjat inse att jag kan inte göra allt som innan. Jag lider bokstavligen bara av att dammsuga..


Karin kommeterade inlägg Tisdag 19/1 rubrik?
Hej Kim!
Kul att se/läsa att allt går fint och flyter på bra! Hur känns det? Har nervositeten smugit sig på nu? Har ett litet tips angående faderskapsintyget, så är nog det enklaste att vänta på pappret som kommer hem till er automatiskt bara några dagar efter det att ni kommit hem igen från bb. Då får ni ringa till Socialen tror jag och bestämma en tid när det passar er och åka dit och skriva på pappren bägge 2. Deras kontor ligger vid Monark i stan! :) Kanske en fika snart?! Hade varit 3vligt! Saga började krypa idag förresten! FRÄCKT!!! Kram på dig
Svar: Jadå allt flyter och det känns både bra och dåligt. Det är delat olika dagar. Men det är väl hormonerna som styr detta kan jag tro. Vissa dagar vill jag bara trycka ut de lilla livet slippa smärtan och inte behöva vänta längre. Och andra dagar kan jag bara sitta och njuta av sparkarna som både syns och känns:) Sen finns det även dom dagar jag känner mig som en strandad val:) Haha.
Fika? ja visst bara att plinga är hemma nästan varje dag. :) Eller det är jag ju :P Bara att komma upp om du känner för det.. Alltid lika trevligt.
Jasså?? Oj tiden går fort. Snart går hon med säkert, då får man passa allt:)

Plinn har kommeterat inlägg "Frågestund!!":
Hur mår magen?;)
Svar: Det var en pik antar jag, men du vet jag tänker inte svara på den;) Det handlar ju inte om hur magen mår.. Haha Lilla Linn hur många gånger ska vi ha denna disskution?? ;) Hur mår din MAGE!!??

Jannike kommenterade inlägg "Rädd och positiv":
Jag lovar de är inte så farligt;) Och de är över snabbare än du tror:)
Svar: Hmm, ja det kanske inte är så faligt. Men efter som jag aldrig upplevt något liknande så vet jag inte vad som väntar riktigt och det är nog det som skrämmer mest. Fast ritkgit så mycket skrämmer den mig inte. Många har kommit och sagt hur deras första förlossning var men jag har bara skrattat och sagt att om ni försöker skrämma mig lyckas ni inte:) Så jätte jätte rädd är jag väl inte i sig. Men lite är man ju ändå rädd för att det kommer göra så fruktansvärt ont:)


Kommentarer
Nathalie

faderskapsintyget kan ni redan nu fixa på närmaste familjerätt, det har jag & min smbo redna gjort. Så då är det en sak mindre att tänka på när den lille har kommit till världen.:)

2010-01-23 @ 16:41:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0