Onsdag 27/1 Ignorerade tecken och lycka..

Sitter här och gör minsta möjliga i detta väder vi har. Usch säger jag bara.
Men sitter på youtube och klickar runt, och ofta när jag gör det kommer det alltid en låt eller flera som jag känner till eller kommer ihåg. Idag hitta jag en låt som vi sung när jg komfimerades.
Den är otroligt vacker denna låten och på den tiden när jag inte riktigt hade huvudet på skaft förstod jag inte riktigt grejjen med låten, men nu fårstår jag allt!



Ska snart ner och starta en maskin tvätt, sen ska jag sätta mig och FÖRSÖKA plugga lite. Men motivationen är NOLL!! För en stund sen satt jag här och tänkte på tiden innan jag va gravid, runt där jag belv gravid och att jag total ignorerade alla tecken för som vanligt trodde jag kroppen spelade mig ett spratt och att min fina vecka skulle komma vilken dag som helst. Men veckorna gick, och inte någon fröken röd kom. Och jag struntade ju så klart i det och ryckte på axlarna och tänkte "Den kommer vilken dag som helst, har ju sån mens värks jag alltid har dagarna innan". Men nej, värken satt kvar i 2 veckor, och ingen fröken röd. Så började jag må lite smått illa vissa kvällar, och tröttheten blev bara värre, trodde jag höll på att bli sjuk. Så träffade jag Heidi måndag den 31Augusti, och vi beslöt oss för att ta en cheesburgare och cola på donken. Så sagt och gjort. Och jag minns hur äckligt colan smaka. Och jag älskar cola i vanliga fall. Men tänkte att det måste vara just denna colan. Så på vägen hem till mamma köpte jag en cola på flaska, en sån 50cl. Och den smaka lika konstigt och äckligt. Så tänkte jag för mig själv att, men jag måste ju ändå förbi apoteket och köpa tabletter mot magkatarr. Så plockade med ett gravtest. Men tänkte för mig själv "Vrf gör jag de? Det kommer va negativt i vilket fall". Men så kom jag hem till mamma, gömde test i min väska och gick och satte mig i soffan och myste med Sally. Den lilla tjockisen.. (hon var då) .
Så kommer mamma in från balkongen och bara kläcker ur sig. "Men du Kim, har du testat dig än? Eller har mensen kommit?" Så suckade jag och sa "Nej, men jag orkar inte testat mig, blir bara negativt ialla fall. Jag väntar in min vecka istället". Så frågade hon hur sen den var. Så fick jag tänka till och svara "Ca 3 veckor eller 4". Hon visste dock inte att jag hade ett test gömt i väskan.
Dagen efter den 1 september. Så gjorde jag ju testet och resten vet ni. Annars får ni säga till så får ni ännu en uppdatering om chockad jag var när jag såg ett stooort pluss:D

Mitt liv kommer aldrig bli det samma som innan. Men det är jag faktiskt glad över. För då kommer det finnas en person till i mitt liv som förgyller dagen med guld. Men redan nu innan jag vet vem den lill* är och så, så känner jag att detta gör mig starkare och säkrare på att mitt liv tillslut kommer få en underbar vänding och att jag finner lyckan som är den absoluta. Tillsammans med Daniel, knodden, Nikita och min övriga familj.

Jag har ironiskt nog glömt hur det är att ha mens varje en gång i månader och hur det är att vara smidig och kunna böja sig utan att en mage är ivägen. Hehe, ja, jag menar det. Jag har glömt hur det var innan jag blev gravid!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0