Vem behöver en karl för karlagöra?? Not Me!!

Nu har jag vart duktigt känner jag. Jag har för första gången i mitt liv rensat avlopp. Och detta avloppet jag rensa nu var de i duschen. Väldigt lätt att göra. Och jag som har väntat på att Daniel skulle ta tag i det. Hmm. shii fick jag. Men det var ju super enkelt. Dock kändes det som om att de avloppet inte har vart renasat på minst 2 år eller något liknande. Delarna som man skulle ta loss i avloppet för att komma åt och göra rent var SVARTA!! Och vattnet var även kolsvart och luktade död bäver. Men de vara bara att bita ihop svälja hulkandet och göra det. För det var tvunget liksom. Så nu har jag kommit fram till en sak.

Varför behöver jag en karl som ska fixa med avlopp, byta glödlampor och annat sånt där som vi kvinnor inte påstås inte klara av. Ett exempel jag har fått höra från älskade karl; -Du klarar ju inte ens av att sätta upp en hylla på väggen!

Jasså minnsan det klarar jag inte, då ska du få se tänkte jag och när han kom hem en kväll för ca ett årsen, var både tavlor och hyllor uppsatta på väggarna. :) Ha.. Vi kvinnor kan visst göra karlagöra:D haha



Kommentarer
Linnea

Hej!



Jag hittade hit genom en kommentar du skrivit i min kompis Jannikes blogg. Vill säga att jag blev alldeles nostalgisk av att läsa dina inlägg. Jag känner igen mig i så många tankar och känslor du har som jag själv hade när jag var gravid.



Och detta inlägget gillar jag, för hemma hos oss är det nämligen jag som sköter allt karlgöra! Min sambo spikade upp två hyllor en gång, men jag fick göra om det för konsolerna satt på fel håll... :) och jag tror inte han visste att man måste rensa avlopp och vattenlås innan vi flyttade ihop.

Ska jag va helt ärlig så hade jag klarat mig utmärkt utan en karl! Det enda jag egentligen behöver min till är att laga mat, för det kan jag inte ;)



Kommer nog titta in här då och då i fortsättningen! :)



Mvh Linnea

2010-02-21 @ 22:51:01
URL: http://mammacaruso.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0