Måndag 1/2 99 dagar kvar och lite om skötbordstankar

Har nästan precis vaknat, Nikita väckte mig och tyckte att jag skulle gå upp. Så jag gick snällt upp. Och nu står hon i fönstret och morrar. Det finns inget att morra åt. Men om jag känner min vovve rätt så morror hon åt snöflingorna. Dom e jobbiga när man är på insdan men super skojiga när man är på utsidan. Snö förhuvudtaget är jätte skoj. (Tycket inte jag) Och kallt är det inne med, känner mig börtskämd som önskar att vi kunde få värmen levererad. Det är ju vad jag är van vid. Men nackdelen med att få värmen levererad är ju att man kan inte ha de sådär varmt och gott som man vill ha de.

Cicci är i skolan idag och Andreas vet jag inte vart han tagit vägen. Ser inte hans bil. Så jag får snällt gå ner. Jag är för snäll ibland:) Går och eldar trots att jag inte "får" för min kropp. De räcker jag börjer mig för mycket för att ta upp en ved och slänga in så känner jag hur de spänner och hugger i hela bäcknet. Har fått foglossning framtill nu med. JÄTTE MYSIGT!! Nej!!! Så de tar sin lilla tid när pannan har slocknat, men när dne väl är igång så är det inget som tar tid. Mest bara den tunga veden som jag tappar på fötterna som får höar alla svordomar;P

Men men, är ingen hemma så måste jag ju elda så jag inte fryser och då är det bara att le och se glad ut och göra det. När vi satt och titta på blåsningen igår, så under reklamen så gick jag på toa och hör att Daniel ropar på mig, men orkar inte svara, utan tänkte att vill han säga nått så får han säga det när jag är tilbaka. Så hör han att jag går i köket och ropar "-Älskling, här är ju ett skötbord, det är la snyggt??" Va tänkte jag, måste drömma. Men så när jag kommer in i vardagsrummet, så ser jag att han fått ta på en Ikea katalog som jag fick med en tidning som hette "Vi föräldrar Gravid" (tror jag). Så visa han mig den och sa att den va fin, tyckte han. Men så såg han en annan bild på ett skötbord som hade hyllor runt omkring sig som var många lådor och sånt på för ca 1.400. Så sa han "-Den då? Det var ju inte nått farligt pris för allt det." Och lilla jag som redan är påläst om dessa skötbord visste att man fick bara själva "byrån" som är skötbordet för det priset sa att man inte fick med allt. Så vi gick in på Ikeas hemisda och titta lite. Så det första skötbordet han tyckte om ville han läsa om. Och fick då se att det fanns i  färger, så säger han att björk var mycket finare.

1:a skötbordet
 
995kr kostar dessa skötbord. Och vi fastna båda två för den i björk, så om jag inte känner Daniel fel, kanske vi ska köpa den:) Den vita va inte riktigt, nej den e färglös, eller vad man ska kalla det. Och ioch med att vi har en mörk spjälsäng så passar björk bättre.

2:a skötbordet

Visst lockar de för det var ju väldigt snyggt. DOCK fick man ju bara den byrån som barnet ligger på för de priset.

Idag är det den 1 Februari och jag har 99 dagar kvar till beräknad förlossning. Ojoj.. nu bara för att ja tänkte de sparkas de i magen.. Hmm...

Nej, nu ska jag btra byxor och pallra mig ner till pannan och sen gå ut med Nikita. Hon är nog kissenödig skulle jag tro.

// Kim



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0