Lördag 20/2 Dunderförkyld och massa dum snö..

Gud så underbart.. Nu har jag blivit dunderförkyld med. Väntade mig nästan detta. Brukar bli såhär jätte mega förkyld mellan Januari och Mars. Vet inte varför, men de har bara blivit så.

Idag jobbar Daniel, han plogar även idag. Tyckte lite synd om honom i morse när han skulle iväg. Så klockan 5 på morgonen är det ju inte plogat på våran väg. Så han satt fast i snön, nysnö är de värsta som finns. Så jag hörde hur jädra arg han var på snön. Men han hade tur, Andreas skulle visst upp tidigt idag så vid halv 6 kom Daniel iväg till jobbet. Med mycket hjälp av Andreas att komma loss med bilen. Och jag tittade ut, och det är inte lite snö som kommit. Det är nästan så man helst stannar inne. Men det kan man inte göra heller. Är vrålhungrig och måste ut och hämta mjölk. Och jag har en hund hemma som måste ut och kissa. Och hon älskar snön. Så det är bara att ta på sig jackan och vandra ut. Usch, det är säkert svinigt kallt med.

Usch, känner i ögonen, näsan, halsen och huvudet att jag inte är frisk. Känner mig som ett litet sjukt barn som bara vill bli nerbäddad i sängen med en hög med filmer och varmchoklad. Tänk så bra man hade de när man var lite. De värsta med näsan är väl att den är igenproppad med äckelpäckel.. Och att jag är tät som bara den och får inte använda den näsprayen jag har hemma. Har för mig att det bara är otravin (eller va den heter) som gravida får använda och jag har någon starkade näspray som går upp nästan till bihålorna och rensar så man kan andas igen. Super bra, dock att jag inte får använda den är ett minus. Men men bara att ha en hög servetter tillgängliga och snyta sig hela tiden. Får inte dra upp det som man brukar va så bra på, för gör jag de blir jag aldrig frisk. 

Nej, nu ska jag ut och hämta mjölk. Så jag får i mig något att äta med, min mage om inte bebis skriker efter mat. har märkt att bebis blir lugn när den "vill" ha mat, eller när jag inte har ätit. Men när jag väl ätit så blir de full rulle. Börjar vänja mig vid de där träningspassen som lill*n har därinne.. :) 
Älskar min Daniel och knodden.. Väntan börjar bli för lång.. :)

// Kim 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0