Lättar på mitt hjärta

Jag vill bara skriva av mig ang mitt inlägg om "Unga föräldrar".

Jo anledningen till att jag skrev det inlägget är att jag själv blivit påhoppad av folk som både känner och inte känner mig om att jag för ung för att skaffa barn. Och att jag är oansvarig. Detta har gjort mig jätte ledsen och jag har i panik och gråt ringt till Daniel och gråtit i telefonen.
Alltså, jag har inte rest, upptäckt världen eller provat på allt det där som man kanske skulle vilja. Men bara för att jag skaffar barn så hindrar det inte mig från att upptäcka världen, eller resta. Jag kanske vill uppleva allt det underbara världen har att ge med min familj?!
Det är samma med min framtidsplan. Jag vill plugga vidare och bli barnmorska i slutänden. Men jag kommer komma till mitt mål en vacker dag. Om jag fortfarande har den önskan när det väl gäller. Jag kan ju fortfarande ändra mig.

Jag hade en blogg innan denna bloggen, som jag hade skrivit i sedan Januari 2009 och älskade den bloggen. Det fanns bilder, texter och inlägg som berörde mig och många minnen.
Men eftersom folk började kommenterade med mycket elaka kommentarer så la jag ner den bloggen.
Det som sas var bland annat;

*Att jag var en skam för alla gravida och att jag inte alls var gravid utan det var ännu en "trollblogg" som lurade folk att tro att jag var gravid. Och fan så synd det var om Daniel, åh herredgud jag lurade honom att jag väntade hans barn. Och att jag skulle skämmas för att jag var en sån hemsk männiksa som bara kunde med att lura en människa på det sättet och låta honom tro att jag bar på hans barn. 

Det var inge kul alls att få höra att jag lurar den som jag älskar mest av allt. Och dessutom att jag lurar honom på ett barn. Jag satt bara och grät när jag läste hur elaka folk kunde vara, och anonyma var dom också. Men jag förstår inte varför jag skulle luras med att vara gravid. Det gjorde stora sår i mig. Och Daniel han blev ju ledsen han med när han läste vad folk hade skrivit.

Men jag tänker inte på det så mycket idag, jag är bara rädd att det ska hända igen. För det är inget jag vill. För vad jag än gjorde fortsatte det att trilla in elaka kommentarer. Och det är inte så man vill ha det.
Och jag är fullt medveten med att ha en öppen blogg så kan det hända att man får ta en hel del skit. Men den skiten som sas eller skrevs det är den sorts skiten man inte orkar eller vill fortsätta få.


Kommentarer
Linnea

Det där är skit som man bara inte ska ta! Jag vet att det tyvärr finns sjuka människor som fejkar ett helt liv i en blogg och tar andras bilder och säger att barnen på bilderna är deras egna etc. men varför skulle du sitta i en öppen blogg, där alla läsare vet vem du är, och ljuga om att du är gravid? Puckat att tro något sådant!

Jag hoppas att du aldrig behöver vara med om något sådant igen! Försök tänka på att det är de människorna som är tragiska och antagligen inte har något vettigt att fylla sina liv med och att du inte har gjort något fel och är den som snart kommer att stå med all lycka i dina händer medan de står där och fortfarande är missnöjda och tragiska :)

2010-02-23 @ 23:15:10
URL: http://mammacaruso.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0