3:dje trimestern

Snacka om att känna sig blåst.
Satt och pratade med en kompis förut och hon frågade hur långt gången jag var och så.  Jag svarade såklart v28(27+1) Och att det var en vecka kvar tills jag var i 3:dje trimestern. Det gick en timme och jag var inne på hemisdan Familjeliv, och kollade lite allmänt på min egen sida och gick in på pliken min graviditete, och till min största förvåning läser jag att jag redan nu är inne i 3:dje trimestern. Fick mig ett löjlig men välförtjänt skratt. Att jag missade det i morse när jag uppdaterade vilken vecka jag var i. Totalt blind är jag.

Så jag är nu inne i den 3 och sista delen av min graviditet. Denna delen som för många är den jobbigaste. Men egentligen händer ju inte så mycket under dessa sista veckorna. Magen blir större, barnet gör sig redo att komma ut. Man känner sig stor och klumig om inte sämst på att tillfredställa sin partner, med en mage som är i vägen.
Den 1:a trimestern va ju detta som hände för mig, jag fick reda på att jag var gravid, mådde illa. Mådde ju riktigt dåligt, spydde ju konstant. Fick foglossning redan i vecka11. 
Sen 2:a trimestern blev foglossningen värre, Ultraljudet ägde rum, förstasparkarna kom, kändes och sågs på utsidan.
Och nu 3:je vad kommer hända nu?? Det är den stora frågan..
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0