Fredag 3/12 Kan hundben vara gott???

Så va det Fredag kväll och jag står och lagar en liten festmåltid till mig själv. Daniel är och bowlar med jobbet och Roxanna har redan fått mat idag, hon fick torsk, potatis morötter och dillsås. Det var nog smaskigt, för hon åt så de nästan spruta ur öronen på henne.

Visst var filmklippet gulligt jag la upp igår?? Fick filmat henne idag när hon säger "papapa" Vet inte om de kan vara pappa och mamma hon säger eller om det bara är ljud hon formar omedvetet, men vi tolkar det som mamma och pappa;).

Just nu ligger hon och skriker papapapapapa och mamaaaammamma på golvet. En sak som jag börjat fundera på är att när hon ligger på golvet så krälar hon ju om kring och tar sig dit hon vill och vill hon ha något som ligger på golvet ja då tar hon ju sig dit för att ta det. Och jag kan inte springa runt efter Nikita hela tiden och säga att hon inte får lägga sitt ben på golvet, och Roxanna har kommit på att Nikitas ben är väldigt intressant, och när hon ser benet SKA hon ha det. Och när hon väl fått tag i Nikitas ben så ska hon tugga och smaka på det. Hon kan även kräla sig fram till Nikita och ta det ifrån henne när hon ligger och tuggar, visst Nikita gör inget utan slutar bita på det och tittar förtvivlat på sitt ben som nu hamnat i Roxannas händer. Men då bråkar jag ta det från Roxanna och ge tillbaka det till Nikita, då är det inte okej att leka med benet. Jag flyttar tillbaka Roxanna till lek"platsen" och Nikita flyttar sig ut till sin plats för att få ha sitt ben i säkerhet för sig själv.

Men kan det verkligen vara gott att tugga på ett hundben?? Inte sådär att jag själv skulle smaka direkt. Men eftersom Roxanna gillar't så kanske det är gott;)

Nej nu ska jag fortsätta min matlagning och sen hamna i soffan och kika film med min underbara dotter.

Kram


Kommentarer
Amanda

Elvira har lyckats ta sig till kattskålen med kattmat (torrfoder) och stoppat i munnen. Å när jag skulle ta ut den så bara sög hon på den som en karamell, så de tog en stund innan jag fick ut den :P så kattmat e med en hit tydligen ;P å jag hade tur att hon inte svalde eller satte i halsen :O

2010-12-03 @ 23:14:32
URL: http://awanba.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0