Lördag 21/8 Jag vill tack mina föräldrar och styvföräldrar

När jag gick upp klockan 06.30 för att byta på Roxanna och ge henne lite extra mat så när jag stod där vid skötbordet och tittade ut så kom jag att tänka på när jag var yngre och man skulle åka på semster.
Pappa och Jenny hade sagt till oss att vi skulle åka tidigt dagen därpå och tidigt förknippade man med 7-8(?!?). Men när pappa eller Jenny kom och väckte en vid 6 tiden på morgonen så man kunde klä på sig, borsta tänderna och hårer, lägga ner det sista i väskan och sen ta kudden under armen och gå ut till bilen för att åka iväg hoppade man ur sängen vare sig klockan var tidig eller ej. Jag tänker ofta på våra semstrar nere i Kåseberga, Skåne.
Gud så jag älskar tidiga mornar när man ska åka iväg på nått man längtat efter.

Mest av allt minns jag allt der roliga vi gjorde och att jag och mina småsyskon jagade smågrodor när der regnade. Eller de goda baguetterna vi åt. Minns det såväl när vi var på Kiwik och kollade, och Glimingehus. Men minns också hur arg jag var en dag när det var lite småmulet men jag ville inte ha byxor, jag ville ha klänning på mig. Och Jenny var gravid med Ozzy den sommaren och hon hade klänning på sig (idag kan jag förstå att hon inte hade byxor på sig) och det vill jag med ha och jag tyckte det var orättvist och sa nått i stil med; -Men vrf har du på dig de då när vi inte får? Ganska tyket vad jag minns. Och oj va pappa blev arg på mig.
Men jag tänker på det idag och ler.
Tack vare pappa och Jenny har jag lärt mig mycket i livet. Min mamma har lärt mig mycket med.

Jag var aldrig den som festade coh söp när jag var 14-15-16-17år, vi hade en tid vi skulle vara hemma hos pappa och den följde jag till punkt och pricka, blev jag sen så ringde jag och sa att jag blev lite sen men att jag är påväg ialla fall. Var jätte nog med det där. Visst önskar man idag att man fick vara med och festa med alla andra, men på ett annat sätt så är jag glad att jag inte festat på viset som många andra gjorde i min ålder på den tiden. 
Det var lite mer friare hos mamma, hade senare sensast tider att vara hemma, sommaren 06 hade jag inte ens en senast tid, mamma litade på mig och lät mig ta sista natt tåget hem från gbg på helger och sista tåget på kvällarna på vardagar. Är glad att jag fått båda delar, en strikt tid att vara hemma och lite mer frihet. Då har man fått en bra kombo tycket jag.  

Pappa sa alltid att -Vill du känna på hur det är att vara full/bakfull, så säg till så blandar vi en drink åt dig, hellre att du dricker hemma än borta. Ganska bra och den frasen ska jag föra vidare.

Mamma sa alltid att -Vill du dricka, festa och bli full. Det är ditt val men kom inte till mig och tyck synd om dig själv när du mår dåligt dagen efter, det är bara självförvållat. Gillar den frasen med, så båda mina föräldrar har lärt mig vettiga saker som jag lever på än idag. Pappas fru Jenny ligger bakom mycket av det med. Hon har alltid funnits där inte bara på ett hörn utan i hela boxen.

Kan man tacka sina föräldrar för att ha uppfostrat sin dotter/styvdotter bra???

Kram Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0