Måndag 2/8 Efterkontrollen avklarad..

Då har jag vart på efterkontrollen då.. Och allt gick bara skitbra, va livrädd för att behöva ligga i gynstolen, men slapp. Vi prata allmänt om förlossningen och livet efteråt. Sen prata vi preventivmedel. Och såhär efter nu när jag är hemma så ångrar jag mig, skulle nog tagit en spiral ialla fall!! Men fan är så rädd för smärtan. För sist så hade jag ju inte fött barn och då gjorde de ruskigt ont, så ska nog ringa kikki nästa vecka när hon är tillbaka på mvc varberg och boka tid för de. För jag känner att jag ändå vill ha en spiral.
Daniel var med mig och de hindarade mig ju lite grann från att sätta in den. Visserligen har han ju sett vänninan i värre skick än den är nu (ser helt normal ut nu, de gjorde den inte under förlossningen). Men vet inte varför de hindrade mig. Kan nog vart de att man är lite öm och så efteråt. Så ja jag ska nog boka in en tid för spiral insättning nästa vecka. Typ runt den 20-25Augusti.

Men de va så roligt att träffa henne igen. Hon sa att hon hoppades vi träffas någon gång igen med syskon i magen. Och jag har sagt det att ja vill ha henne vid nästa graviditet med, man har ju byggt upp ett band med henne. Och det känns tryggt när det är någon man vet vem det är och hon behöver inte fråga om hela min bakgrund igen.

Nej nu ska jag ta och se om maten ska påbörjas, annars så ska jag plocka undan lite här så jag kan dra fram med snabeldraken genom riket imon:)

Kram Kim



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0