Lördag 14/8 trodde aldrig att det var så mycket att göra...

Ja då blir de ett sent inlägg idag, för vi har vart upptagna istortsätt hela dagen med förberedelser, dukning och handling. Ja, och så när vi kom hem var de ingen vila där heller, ännu mer förberedelse. Men nu är man snart klar. Bara att plocka fram mina, Daniels och Roxannas kläder, kolla om kaffetermosarna är rena, lägga ner lite saker som vi ska ha imorgon till efter dopet. Så det är lite kvar att göra. Men det är ju nått som inte alls tar speciellt lång tid. Så de ska jag göra alldeles strax. Men att det var så mycket man skulle ha koll och förbereda för ett dop det trodde jag inte, och en massa att tänka på i kyrkan:O. Trodde de bara va att man gick fram till dopfunten när prästen sa till oss och sen stå där så fint och se bra ut;). Men man ska tänka på hur man ska hålla Roxanna, när och vad man ska säga saker och ting. Ja de känns som ett prov helt enkelt. Och än är jag inte nervös men de kommer jag att bli imorgon, bli inte förvånade.. :P

Men vi får diskutera de där imorgon. För prästen sa att de va bäst att mamma eller pappa höll i barnet då de känner mest trygghet i dem, så jag eller Daniel får ha henne i våran famn innan hon får vatten på huvudet, och sen får någon av gudföräldrarna ha henne. Blir nog enklast så, sen ska Daniel "presentera" hennes namn då han har gällare röst än jag och hörs bättre.. Men ja de blir att tänka på imorgon som sagt.

Ikväll åkte vi en sväng till Frillesås och hälsade på Emma, jag skulle låna hennes plattång för att jag inte äger någon egen. Så vi stannade en stund och drack lite kaffe och nu va vi hemma igen, lillsnuttan sover och Daniel ligger och glor på Tv och jag har gjort de sista med maten till imorgon. Så nu ska jag ta mig en väl förtjänt cola:)

Kram Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0