Fredag 13/8 översvämning

När jag tittade ut imorse så såg jag nått som fick mig att vakna till ordentligen utan att behöva vakna till "själv"..
Det är översvämning i bäcken som ligger bortanför kohagarna, så det är vatten upp till gösselbrunnen som ligger bara några meter ifrån ladugården. Och det är så mycket vatten att Andreas har fått flytta kalvarna och korna får inte gå ut. Stacakrs kor, inget grönbete för dom inte förren vattnet är borta och det har torkat upp i marken, för om de fortfarande är jätte blött finns riks att de trampar upp hagen till lervälling och dom kan fastna i leran..

  
Jätte mycket vatten..

Idag så ska vi till prsäten och prata  med honom så ska snart åka, åker härifrån vid 10 tiden. Sen i eftermiddag ska jag åka och lämnamin dyrbaraste skatt hos sin farmor och farfar. Hon ska vara där till morgon då vi ändå ska till Benny och Ingela för att börja göra iordning inför dopet. För idag ska jag och Daniel åka till Falkenberg och gå och se "En mor till salu" som jag nämnt tidagre. Vi ska alltså fira lite försent våran 2årsdag.. ♥

                      
                                                    Myser i mammas säng 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0