Onsdag 7/4 rubriklös

Verkar som solen vill titta fram lite idag, eller ser jag kanske fel??  Nej det gör jag inte.
Idag ska jag inte göra något speciellt, ska fakiskt tvätta 2 maskiner. Det är inte mycket tvätt men en maskin kommer innehålla mitt täcke som Laika va så snäll och pinkade på.. Har redan tvättat det en gång, men ska tvätta det en gång till för säkerhetensskull att få bort kisslukten.
Ska försöka diska, och byta i sängarna idag med. Ska gå en liten bit med Nikita också. Hade gärna gåt upp i skogen, men det är så lerigt så det är inte lönt.

Imorgon bär det av till barnmorskan. Ska vara där 10.15 så det är en sån bra tid. Gillar ju inte sena tider som ni vet. För det värsta jag vet att gå och vänta på att klockan ska gå så jag får åka iväg. Och imorgon kommer jag inte ha min vanliga barnmorska, för hon är sjukskriven imorgon. Så det blir någon annan. Men det går bra det ändå. Det är ju inte så mycket som ska kollas och göras ändå. Vikt, HB, blodtryck, sf-mått och kolla hur bebisen ligger. Pratade med min barnmoska igår om de saker jag hade att fråga, för det var hon som höll i föräldrar gruppen.

Jo, just det, föräldrargruppen. Det var faktisk bättre än jag tänkt mig. Vi gjorde en andningsövning och en avslappningsövning. Mycket värt att lära sig det. För man lärde sig verkligen att slappna av. Och innan jag skulle gå in så kände jag hur det ilade till i hela bäcknet och ena benet, det var som om hela kroppen ville vika sig. Det var riktigt obehagligt, men nu vet jag hur det känns när mini-B vrider på huvudet samtidigt som den trycker sig ner längre ner i bäcknet. Myyysigt. Det gjorde inte ont, de kändes mer som om bebisen tryckte på en nerv.

Är det bara jag som känner att min blåsa inte får någon plats längre?? Springer ju på toa oftare än jag vet inte vad.

Nej, nu ska jag slänga in en tvätt:)

 // Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0