Lördag 3/4 Mina kära bristningar

Ja, Glad Påsk på er alla därute. Det känns inte att det är Påsk. Känns som vilken annan dag som helst. Och jag känner mig tråkig som känner så. Var är känslan som man hade när man var liten. Känslan av lycka, glädje och hur kul de var att leta påskägg på morgonen.

När jag var hos pappa på påsk, så fick vi ledtrådar så vi skulle gå runt och leta efter våra påskägg. Det var blandade stora och små med nått klädesplagg i till massa godis.
När man var hos mamma gömde mamma påskäggen och hittade man någon annans påskägg så fick man inte säga vart det var utan fortsätta leta efter sitt eget.

När jag låg i sängen igår tog jag bild på magen för att se hur den ser ut när jag ligger ner, och nu när jag tittar på dom ser jag alla mina vackra bristningar så tydligt. Som ni vet var jag inte bekväm med dom. Kände mig ful och allt det där man har en förmåga att känna med bristningar. Men nu är jag så pass van vid dom att dem är en del av min kropp och jag får trivas med dom vare sig jag vill eller ej. Men har en kräm här hemma som jag ska använda efter graviditeten som minskar bristningarna och bleker dom jätte mycket. Vet att den funkar då jag användt den tidigare i mitt liv, 2008 för att vara exakt. Det var ett par månader innan studenten då jag ville gå ner i vikt och gick på diet så använde jag denna för den gjorde nått med huden. Minns inte vad, men mirakel kräm brukar jag kalla den.

Nackdelen med den är att den kliar när den väl är på huden. Men det är naturligt. Den ska klia, då vet man att den funkar. Men kommer ju inte va så dum så jag använder den DIREKT efter graviditeten, utan jag känner inte någon press att bli av med bristningarna. Utan de kommer på senare. När jag inte ammar mer. För den luktar rätt starkt så vill inte att bebisen ska få de på sig.
Man ser ut som en kokt kräfta av den med;) man blir röd på huden. Men inget farligt. Det är så det ska vara.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0