Onsdag 21/4 Sammanfattning av gårdagen

Då var snart halva veckan gått IGEN! Tiden flyger förbi mig känns det som. Igår var vi ju på föräldrargrupp och pratade om Latensfasen, den aktiva fasen av förlossningen och lite om smärtlindringar. Så inatt har jag drömt om lustgas.. Haha.. Nästa gång är sista gången och då ska vi prata om krystvärkar och utrivningsskedet. Och lite annat sånt. Igår fick Daniel lära sig att massera min rygg med så som han kan göra under förlossningen. Och det var äckligt skönt. Va nästan så jag ville somna, sen fick vi lära oss en annan grejj man kunde göra under värkarbetet. Jag skulle sitta avslapnat i en stol och Daniel skulle stå på knä på golvet och trycka med båda händerna på mina knän och trycka så bäcknet "trycktes" upp lite. Och det var skönt jag säga. Kände mig hel igen eller vad man ska säga. Eftersom jag har haft och har fortfarande ont i mitt bäcken nu så skulle jag kunna bli behandlad så varje dag hela tiden;), det sa jag till Daniel men då fick jag bara en blick av honom och sa att jag kunde ju drömma.
Men nu känner jag mig mer förberedd inför förlossningen och känner att jag kan möta den utan den rädsla som jag haft i bakhuvudet hela tiden. Och det är något som jag kommer säga till Daniel, att han ska få mig tänka posititvt och slänga varje avklarad värk bakom mig och tänka en värk närmare bebisen och möta värken istället för att streta emot och tänka nej inte en till, utan bara säga jag till värken.

Och jag ska ta ur allt ur BB/förlossningsväskan och lägga allt förutom kläder till bebisen brevid sen ska vi tillsammans välja ut de kläder som bebisen ska ha på sig när vi åker hem. För de fick vi som tips igår att pappan får packa den väskan för då blir de inte att pappan ska behöva rota runt och inte hitta sakerna.

Men ialla fall, efter föräldrarkursen så åkte vi till pappa för att han och Svante skulle göra en felsökning på bilen men den ville inte visa något vettigt, den visade bara 2 st olika felkoder men inget av det kunde det vara. Men dom sa att det bara kunde vara 2 saker. Antingen bränslepumpen eller en annan sak, nu minns jag inte vad det hette. Men när den blev varm slår den tydligen ifrån och ibland vill inte bilen starta på nytt om den blir överhettad. Då får man vänta en liten stund. Så pappa har fixat en sån del till bilen, bara för oss att åka och hämta den i Kållerd utanför Göteborg. Vi måste kanske ändå till Kållered, till IKEA.

Nej, nu ska jag ta och titta klart på TV sen ska jag försöka städa sovrummet..

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0