Jag ska kämpa efter graviditeten!!

Insåg precis att jag har skrivt rätt tråkiga inlägg.. Förstår om ni inte vill läsa. Men det är min vardag och jag delar med mig:)

Sitter och tänker på tiden efter graviditeten, jag vet inte hur den kommer att vara eller hur något kommer att bli. Men en sak vet jag och det är att jag ska kämpa. verkligen kämpa för att gå ner i vikt, har ju inte jätte många kilon som jag gått upp under graviditeten att gå ner, men övriga kilon. Ska bli kul att se hur mycket min kropp gör sig av med den första månaden efter förlossningen. Det kommer säkert vara mer än 4 kilo, eller jag hoppas på det ialla fall. Daniel sa till mig häromdagen att det kommer bara vara skinn och ben kvar av dig sen.
Jag tittade frågade på honom och han sa det att eftersom jag står still i vikt, och bebisen lägger fortfarande på sig (och mer vatten bildas i kroppen, plus fostervatten och man har ju något ökad blodmängd i kroppen under graviditeten med) så betyder ju det att du går ner i vikt. 
Jag titta bort för ett par sekunder och tittade på han igen sen och sa nått i stil med att skinn och ben vet ja inte men mindre kommer jag kanske bli (än vad jag var innan).

Och nu sitter jag och kikar fina klänningar och lite sånt. Jag ahr aldrig vart någon person som gillat att använda klänning och sånt skit, men vet inte om det är den lite vuxnare personen i mig som talar. Men lite lockad blir man när man sen efter allt detta är avklarat säger tills ig själv att man ska kämpa för att gå ner i vikt så man man kommer i alla fina klänningar, och vill se någorlunada fräsch ut till dopet så jag inte har en MASSA gravidmage kvar.

Så jag har lovat mig själv att jag ska verkligen få bort magen (lite ialla fall av den) fram till dopet. Och jag ska promenera mycket och så. Ska till och med lura med Daniel. På turer i skogen, och promenader runt fästingen. Och så blev dilemat, men hur i helsike ska jag få med mig liten med då. Vagen går ju inte köra i skogen. Så kom jag på att jag har ju faktiskt bärselen. Den hade jag helt glömt av. Men de löste ju sig rätt fort.

Nej nu ska jag ta och gå ner till tvättmaskinen och slänga in en tvätt..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0