Tisdag 13/4 Sol igen så skönt

Ännu en dag med skinande sol ute, underbart.
Idag är det dax för Föräldrargrupp igen. Just nu känner jag att jag inte alls vill fortsätta gå dit. Mycket kan ju bero på att jag inte KAN sitta still så länge. Vi sitter mest och pratar och jag får träsmak i baken väldigt fort och ändrar sitt läge hela tiden. Idag skulle vi prata om förlossningen och lite runt det (det ända jag kommer ihåg).
Har lite mensvärk idag med. Stod inne på toa förut och funderade när jag tvättade händerna, och kom på mig själv att längta tills jag får tillbaka min röda vecka. Jag måste va knäpp. Men visst har det vart UNDERBART att slippa tänka på när den ska komma eller att man måste ha skydd hemma tills den kommer. Men jag har glömt av hur det är att ha mens. Har glömt av hur det är att beklaga sig över mensvärken och tycka att Daniel ska tycka synd om mig. Så lite längtar jag faktiskt, bara för att se hur det är att ha mens igen. Ja är knäpp I know.

Idag ska jag göra fint i Vardagsrummet. Det är egetligen bara att plocka bort det som ligger huller om buller i hyllan och dammsuga och tvätta golvet. Sen ska jag gå ut med Nikita. Kan ju prova skogen ska gå bort dit och kolla sen och se om det lerigt fortfarande. För annars ska jag gå dit upp så Nikita får leka och springa runt.
Annars tror jag att jag ska gå bort till en "hage" som inte andvänds av några djur. Så ska jag ta med hennes gröna katt och leka med henne.. Hon behöver det. För hon va ju med i lastbilen igår och visst var hon mega trött när hon kom hem, ville bara sova. Men de är ju inte direkt någon aktivering. Men hon älskar att åka lastbil och ska då få göra det med. Hon va så arg i morse när Daniel åkte. Hon stod och stirrade på dörren till sovrummet som om hon försökte öppna den med tanke kraft, sen ställde hon sig i sängen och tittade ut och satt där och tittade och gnydde för att han åkte i väg. Stackars liten. Men hon kan inte sitta i bilen och vänta på oss mellan halv 5 till 6-halv 7. Så hon fick va hemma idag.

Nej nu ska jag kolla klart på TV sen ska jag ta ett ryck här hemma för att sen tillfredställa vovvens behov av aktivering:)

// Kim



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0