Lite lycka i vardagen

Gick in på Familjebloggarna bara att kolla läget, har inte vart där inne på, ja vet hur länge. Men kikade runt och jag tycker det är kul att läsa vad alla olika sidor säger om varje graviditetsvecka. Så kollade de sista veckorna där runt jag är nu. Och jag var ju så lycklig där ett tag för att min foglossning gett med sig så jag kunde röra på mig igen, men besviken som jag blev kom den tillbaka för ca 1 veckasen. Min vanliga otur tänkte jag. Men så fick jag upp ögonen på Vecka 41 på Familjebloggarna. Och där står:

"Men det finns flera fördelar med att vara gravid länge. Din kropp hinner mogna, din livmodertapp blir mjuk och hormonet relaxin hinner mjuka upp dina bäckenfogar ytterligare. Det kan göra att du får en smidigare förlossning."

Lite lycka i vardgen, kan vara detta som händer nu då tro? Kan ju hoppas lite grann ialla fall. Det är vad jag gör.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0